lille syg hund
Fra : Ninett Green

Dato : 25-03-02 07:37

Kære hundeelskere.
Vores lille papillon-gravhundepige er blevet syg. Hun har kastet op i mange
timer, og vores dyrlæge har konstateret en mave-tarm infektion og givet
hende en bredspektret penicillin-sprøjte samt 2 slags medicin, vi skulle
give hende i 10 dage.
De 10 dage er gået nu og hun kaster op igen! Vil ikke spise, men drikker
meget vand og kaster det op igen. Selvfølgelig tager vi til dyrlæge igen i
dag, men jeg vil alligevel høre om der ikke blandt Jer sidder én med en
erfaring eller ide, vi kunne bruge?
Kærlig hilsen Ninett

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-03-02 08:54

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
igen i
> dag, men jeg vil alligevel høre om der ikke blandt Jer sidder én med

Vor erfaring og vore ideer kan du ikke bruge til ret meget .. ingen af
os er dyrlæger og det eneste du kan gøre er at kontakte dyrlægen og få
det lille pus undersøgt og behandlet endnu en gang .. og du har taget
den eneste rigtige beslutning nemlig at tage til dyrlæge igen . God
bedring med vovsen ...

Godmorgenhils fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-03-02 17:37

Godt du går til dyrlægen igen, pas på den ikke bliver dehydreret, måske
skulle dyrlægen lægge den i drop, det kan nemlig også virke opkvikkende,
selv om hunden ikke er dehydreret.

Ellers kan jeg anbefale dig, at give hunden 5 dråber echinacea(?) dagligt i
en måned som supplement til dyrlægens ordination.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ninett Green

Dato : 26-03-02 15:11

Tak for opbakning.
Vi er lige kommet fra dyrlægen med Malick, og hun er ok. Pyyyhaa.....!!
Dog synes hun, at det er en god ide, at fortsætte skånekosten lidt endnu og
give mælkesyrekoncentrat ved mindste tegn på irriterede tarme.
Og Nina, det var lige et råd som dit, jeg tænkte på....Vi startet
øjeblikkeligt med ecinamin, tak for tippet. Jeg har også givet Malick lidt
Aloe Vera saft, og det ser ud til at bekomme hende rigtig godt.
Rigtig godt forår til Jer alle fra det solrige Dalby
Kærligst Ninett, en lettet hundemor

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-03-02 17:19

Ja echinamin er godt, da min hund på trods af vaccine fik parvo, var det
echinaminen der gjorde udslaget. (jeg fulgte naturligvis også dyrlægens
behandling sideløbende)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : John

Dato : 26-03-02 23:11

> [...]
> Aloe Vera saft, og det ser ud til at bekomme hende rigtig godt.
> Rigtig godt forår til Jer alle fra det solrige Dalby

Hej Ninett.

Har du prøvet med noget A38 ?. Den skulle
være god til at rette op på især tarmfloraen, så måske det
ville være godt at give din hund i dette tilfælde.

Glæder mig den har fået det bedre :).

Forsat god Tirsdag.
Jhn
www.nethundeguiden.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 28-03-02 17:01

Hej John, tak for tippet. Jeg havde det i tankerne og spurgte dyrlægen, men
hun mente ikke, det var ret beroligende for Malicks lige nu så sarte mavse.

I dag har hun tonset rundt som en hvalp igen (hun er snart 9 år), leget med
sin gamle rangle, hentet alt sit legetøj og vist det frem til os, drønet
rundt ved stranden, spillet bedårende på loppemarkedet, og - og - og
......jo, jeg er sikker på, at vi har fået vores Malick tilbage for fuld
udblæsning.

Rigtig god påske til Jer alle, og tak for råd og opbakning.
Kærlige tanker fra Ninett