Simpel Database
Fra : Per

Dato : 25-03-02 02:22

Davs jeg har en hjemmeside og på den hjemmeside vil jeg gerne
have en funktion hvor man kan skrive til en database og læse fra
den altså brugerne kan det... fx en bruger kommer ind han synes
det og det er dårligt han går ind og skriver til databasen og gør
sådan at de andre brugere kan se det og dermed gøre at det ikke
kommer igen og igen og igen med det samme spørgsmål. Det der er
problemet det er at jeg ikke kan finde ud af ASP men har brug for
det ret hurtigt.... Håber der er en der vil hjælpe mig.

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-03-02 09:34

On Mon, 25 Mar 2002 01:21:52 +0000 (UTC), Per <har@ingen.nej> wrote:

>Det der er
>problemet det er at jeg ikke kan finde ud af ASP men har brug for
>det ret hurtigt.... Håber der er en der vil hjælpe mig.

Hvis du regner med, at vi vil lave siden for dig, så tror jeg, du skal
regne om igen. - Hvis det haster så meget, så må man betale sig fra
det hos dem, dr har brugt tid på at sætte sig ind i det.

Hvis du vil have godde ideer + evt. hjælp til de problemer, du støder
på undervejs, så er du meget velkommen.

Et par ideer til at starte på:
1) Gennemgå ASP-tutorial'en på html.dk
Brug eksemplerne, få dem til at virke hos dig selv, leg lidt med dem,
så du bliver dus med det.

2) Hent VB Script dokumentationen hos MS - og bliv dus med den

3) Bliv dus med den database, du vil bruge.

4) Find nogle små-scripts rundt omkring på diverse ASP-sites, så du
ser "hvordan man gør i praksis" (de ting, der ikke står i tutorials).
Få nogen af dem til at virke, som du vil.

Tag evt. udgangspunkt i et eller flere af disse scripts til dit
projekt. Lav gerne en plan for dit projekt, hvor du beskriver, hvordan
det skal virke, dataflow, bruger-interface etc.

Med en koncentreret indsats kan man komme langt på en måned - ASP er
et af de nemmere værktøjer at komme i gang med.

Og som sagt: Støder du på problemer undervejs, er du meget velkommen
til at spørge her - med en god beskrivelse af dit problem, så folk kan
se, at du selv har gjort en indsats. Det øger dine chancer for et
fornuftigt svar.

Good luck,
Jørn

--