MSI 845 problem.
Fra : Preben Graversen

Dato : 25-03-02 00:29

Hejsa.

Jeg har købt det nye board fra MSI. Det er med RAID og ellers et lækkert
board med masser af guf.
Men jeg har et stort problem. På boardet sidder en 1.6A NW Cpu. Den vil jeg
gerne clocke lidt. Det går også fint til
en FSB på 132. Der er ingen problemer, temp ikke over 50. Sætter jeg FSB på
133MHz stopper WindowsXP under boot.
Mine RAM er KingstonPC2100 256MB. Jeg har forsøgt at hæve V-core til 1.65
(max) uden held.
Nyeste bios er lagt ind.

Nogen der har et godt tip ?

Mvh Preben Graversen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-03-02 06:10

"Preben Graversen" <preben@lundgaarden.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
[klip]
> [...]
jeg
> gerne clocke lidt. Det går også fint til

Ja, gå ind i "dk.edb.hardware.overclocking" der ved de meget mere om det
emne.

Med venlig hilsen

OveK.

Fra : Preben Graversen

Dato : 25-03-02 09:08

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [klip]
> jeg

> Ja, gå ind i "dk.edb.hardware.overclocking" der ved de meget mere om det

Tak for tippet som ikke er meget bevendt.
Jeg kan omformulere spørgsmålet, så det ikke generer dine news-etiske
holdninger.
Er der andre end mig, der har problemer med at køre FSB >133MHz på et MSI
845 BUNDKORT ?

Mvh Preben Graversen

Fra : Santa Xcaze

Dato : 25-03-02 09:21

SNIP
> Tak for tippet som ikke er meget bevendt.
> Jeg kan omformulere spørgsmålet, så det ikke generer dine news-etiske
> holdninger.

Ehm han sagde bare at du ville få mere hjælp der, hvilket sådan set er
rigtigt ... !

Se min divx-afspiller
www.jazzcup.dk/temp/divx.htm
Santa Xcaze

Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-03-02 23:16

> Tak for tippet som ikke er meget bevendt.
> Jeg kan omformulere spørgsmålet, så det ikke generer dine news-etiske
> holdninger.
Sig mig lige engang, hvad i alverden bilder du dig ind, du spørger om et
råd, og jeg forsøger efter bedste evne at hjælpe dig, og så er du bare
uforskammet, så lad dog være med at spørge i gruppen, i stedet for at være
fræk.
*PLONK*

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-03-02 00:19

> [...]
> råd, og jeg forsøger efter bedste evne at hjælpe dig, og så er du bare
> uforskammet, så lad dog være med at spørge i gruppen, i stedet for at være

Godt argument. Han fortjener sgu' en tur i kill-filteret.
*Ploink* Der røg han i mit.
Det utaknemmelige skarn.

mvh
Jeppe Seidelin Dam