problem med funktioner...
Fra : holst

Dato : 24-03-02 22:36

Hej NG...

Jeg er lige begyndt med at kode lidt php, og er løbet ind i et (for mig
uforståeligt) problem. Jeg har en fil, som kun skal indeholde en række
funktioner. Der er kun en fkt. i filen indtil videre. Indholdet ser således
ud:

(filen hedder gui_functions.php)
function lav_html_header($titel)
{
?>
<head>
<title><?=$titel?></title>
body { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif: 13px}
li, td { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif: 13px}
hr { color #3333cc; width=300; text-align=left}
a { color: #000000}
</head>
<?
}

Denne funktion skal jeg bruge i min kode i en anden fil, og det har jeg
gjort således:
<?
include("gui_functions.php");
lav_html_header(login);

?>

.....MEN det virker bare ikke, fatter ikke hvorfor? Får følgende meddelelse:
Parse error: parse error in /stud/holst/public_html/php/gui_functions.php on
line 16

Fatal error: Call to undefined function: lav_html_header() in
/stud/holst/public_html/php/logon.php on line 4

Håber nogen vil hjælpe.

mvh. Holst

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-03-02 22:54

"holst" <holst@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uforståeligt) problem. Jeg har en fil, som kun skal indeholde en række
> funktioner. Der er kun en fkt. i filen indtil videre. Indholdet ser

Det er lidt lettere hvis du smed en url på en .phps eller .txt med den FULDE
kilde for filen.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : holst

Dato : 24-03-02 23:13

Det er hele filens indhold jeg har postet...

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-03-02 23:31

> Det er hele filens indhold jeg har postet...

Jamen så mangler du både start ( <?php ) og slut ( ?> ) tags.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 24-03-02 23:47

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 25-03-02 01:03

holst wrote:

> ....MEN det virker bare ikke, fatter ikke hvorfor? Får følgende
> meddelelse: Parse error: parse error in
> /stud/holst/public_html/php/gui_functions.php on line 16

Hvad står der i linie 16, (og et par linier før den).

Hvis det er hele filen du har sat ind i indlægget, så mangler du <? i
starten og ?> i slutningen, de skal nemlig også med i filer man inkluderer.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-02 12:10

> [...]
> uforståeligt) problem. Jeg har en fil, som kun skal indeholde en række
> funktioner. Der er kun en fkt. i filen indtil videre. Indholdet ser

[snip]

> <title><?=$titel?></title>

[snip]

Jeg gætter på at dette er linie 16, du mangler bare et ; efter $title så det
bliver <title><?=$titel; ?></title>

10 ud af 9 gange hvor jeg får en parse error linie ## skal jeg bare sætte et
; ind eller checke på linien lige over, når man bliver ivrig så glipper det
jo :)

Hilsen

John