"rigtige" kode for at hive en variabel ud ~
Fra : -Martin-

Dato : 24-03-02 22:03

Hvis man nu skal hive noget ud fra en post i en form ... hva er det
den "rigtige" kode er ?

$HTTP_REQUEST_POST eller såen noget ?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-03-02 22:02

"-Martin-" <admin@natten-i.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu skal hive noget ud fra en post i en form ... hva er det
> den "rigtige" kode er ?

Den nye (betyder >= PHP 4.1.0) "rigtige måde(?)" hedder $_POST.
Den ældre: $HTTP_POST_VARS.

Begge er assosiative arrays og $_POST er en såkaldt superglobal hvilket
betyder du ikke behøver at deklarere den global inden i en funktion, fx.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-03-02 08:45

Jonas Delfs wrote in <a7lf4e$mu7$1@sunsite.dk>:
> Den nye (betyder >= PHP 4.1.0) "rigtige måde(?)" hedder $_POST.
> Den ældre: $HTTP_POST_VARS.

Yeps. Men kunne så tilføje, at en form enten har metoden "post" eller
"get". Bruger man get-metoden skriver man blot "get" i stedet for "post".

I en nyere PHP kan man desuden bruge variablen $_REQUEST, som indeholder
både get- og post-data. Jeg kan ikke lige huske om den indeholder mere, fx.
cookie-data.
Den "blanding" betyder dog, at ting med samme navn "overskriver" hinanden.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-03-02 17:09

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> I en nyere PHP kan man desuden bruge variablen $_REQUEST, som indeholder
> både get- og post-data. Jeg kan ikke lige huske om den indeholder mere,
fx.
> cookie-data.

$_REQUEST er et mix af $_GET, $_POST and $_COOKIE.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk