Datoformat
Fra : Henrik

Dato : 24-03-02 22:12

Hej,

Hvorfor bliver mine datoer i formatet 2/23/2002, når jeg vælger Short Date i
Access databasen? Jeg vil have den i "dansk format" = 23/2/2002...

Henrik

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 24-03-02 22:43

Henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvorfor bliver mine datoer i formatet 2/23/2002, når jeg vælger Short Date i
> Access databasen? Jeg vil have den i "dansk format" = 23/2/2002...

Hej Henrik

Hvordan indsætter du datoen i tabellen ?

Den nemmeste metode er to

rs.AddNew
rs("dato") = Now
rs.Update

Men hvordan gør du ?

/Mads

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Henrik

Dato : 24-03-02 22:47

Date i

> Hej Henrik
>
> Hvordan indsætter du datoen i tabellen ?
>
> Den nemmeste metode er to
>
> rs.AddNew
> rs("dato") = Now
> rs.Update
>
> Men hvordan gør du ?

Ved at man indtaster dato i masken 24-12-2002 (xx-xx-xxxx) - ovenstående er
smart, men man skal også kunne tilbagedatere, derfor skal man indtaste
manuelt... Jeg gætter på at det er en indstilling i Access-databasen, der
skal ændres... (?)

Henrik

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 24-03-02 22:56

> [...]
> smart, men man skal også kunne tilbagedatere, derfor skal man indtaste
> manuelt... Jeg gætter på at det er en indstilling i Access-databasen, der

Hej Henrik ..

Ja.. jeg tror også det er en indstilling der skal ændres i databasen .. Har
siddet og kigget lidt på det, men kan ikke se hvor man kan indstille det
henne..

/Mads

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-03-02 23:58

On Sun, 24 Mar 2002 22:12:08 +0100, "Henrik" <h@enr.ik> wrote:

Hej Henrik,

>Hvorfor bliver mine datoer i formatet 2/23/2002, når jeg vælger Short Date i
>Access databasen? Jeg vil have den i "dansk format" = 23/2/2002...

Datoer kan være lidt besværlige, men du kan gøre to ting, som
tilsammen plejer at løse problemet:
1) Sæt:
Session.LCID = 1030
i toppen af dine ASP.sider (LCID står for Locale ID, og 1030 er
dansk).

2)
Brug denne funktion til at indsætte datoer i din SQL-streng:

NB: Det der er vigtigt at huske er, at fokusere på dato-*værdierne* og
ikke formaterne. Formatet er kun en "fremvisnings-skabelon" - som
selvfølgelig er vigtig nok - men det er værdierne, der skal indsættes
og udtrækkes af databasen.

Good luck,
Jørn

--