A7v + XP 1700
Fra : Jannik Mariager

Dato : 24-03-02 22:24

Kan Asus A7v køre med en XP 1700+ jeg kan nemlig ikke finde noget info om
opdatering på asus hjemmeside om hvad den nyeste version gør?

Jannik

Fra : /me

Dato : 25-03-02 13:00

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan Asus A7v køre med en XP 1700+ jeg kan nemlig ikke finde noget info om
> opdatering på asus hjemmeside om hvad den nyeste version gør?
>
> Jannik

Jeg har et ASUS A7V133VM som køre XP 1700+

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Wizeguy

Dato : 25-03-02 17:16

"Jannik Mariager" <jannikm@get2net.dk> wrote in message
> Kan Asus A7v køre med en XP 1700+ jeg kan nemlig ikke finde noget info om
> opdatering på asus hjemmeside om hvad den nyeste version gør?

Jeg tvivler, idet det sjældent når over 110-155 MHz FSB. Er der tale om
A7V133 revision 1005. virker det efter en biosopdatering.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-03-02 07:43

ja det kan godt køre, når vi taler a7v133, men jeg havde, trods biosopd,
stadig store problemer med kombinationen sammen med windows xp.

Jeg havde problemer med, at maskinen spotant lukkede kørende programmer og
sågar genstartede. Efter at have købt en bundkort, nævnt som kompatibelt på
amd's hjemmeside, har der ingen problemer været. Og det endda uden at
formattere om.

Jeg kører nu med et Microstar K7T-Turbo, så jeg har ihvertfald været
tilfreds med dette bundkort, modsat mit Asus A7V133.

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : sputnik

Dato : 26-03-02 10:46

On Sun, 24 Mar 2002 22:24:03 +0100, "Jannik Mariager"
<jannikm@get2net.dk> wrote:

>Kan Asus A7v køre med en XP 1700+ jeg kan nemlig ikke finde noget info om
>opdatering på asus hjemmeside om hvad den nyeste version gør?

xp1700+ er 1466 MHz, 11x133.

Der er lidt forvirring i svarene, men:

a7v har chipset kt133 og kan ikke køre frontbus 133. Derfor er 1300
MHz noget af det optimale. Det skal være en såkaldt fsb 200
thunderbird eller en duron. Med fsb-200 cpu'er kører bundkortet med
frontbus 100, men ram kan køre asynkront 133 samtidigt. Så en xp 1700
kan godt isættes, men den vil køre 1100 MHz, 11x100.

Fra og med revision 1.005 af a7v er det muligt at køre en thunderbird
1400, idet 5x multiplier remappes til 14x multiplier. Det er fsb 200
versionen man skal have, ikke fsb 266 (2x133).

a7v133 har chipset kt133a og kan køre frontbus 133. Så max er ca.
12.5x133=1666 MHz. Det er en xp 2000+.
Der er desuden i nyeste bios foretaget yderligere remapping af
multipliers, så højere nok også er muligt. Det må man læse hos asus
inden cpu-køb.

mvh

John

Fra : Henrik Mainz

Dato : 26-03-02 11:44

Da det virker som om har erfaringer på dette MB, ville jeg høre hvad
der sker hvis man sætter en Athlon FSB 266 i et board der ikke
understøtter
mere end 200 ???
Henrik

Fra : sputnik

Dato : 26-03-02 16:57

On Tue, 26 Mar 2002 10:43:52 +0000 (UTC), "Henrik Mainz"
<henrik_mainz@merck.com> wrote:

>Da det virker som om har erfaringer på dette MB, ville jeg høre hvad
>der sker hvis man sætter en Athlon FSB 266 i et board der ikke
>understøtter
>mere end 200 ???

På asus a7v med nyeste bios skal en xp cpu nok boote, men den kører 33
% for langsomt.

Kun med en bios opdatering vil det boote, så generelt kan det ikke
anbefales.

Da chipset desuden kun understøtter multiplier op til 12.5x, er der
ikke mening i at låse cpu'en op og indstille en multiplier højere end
12.5x - 13x. I visse tilfælde er 12.5x remapped til 13x og 5x remapped
til 14x multiplier.
Xp cpu'er er desuden vanskeligere at låse op, selv om 1600+ siges ikke
at være det.

Så xp cpu'er er ikke så relevante på sådan et fsb 200 bundkort.

John

Fra : John Nielsen

Dato : 29-03-02 10:36

Prøv at kigge på denne side.