Problem med Movie Properties
Fra : -=Gizmo=-

Dato : 24-03-02 20:55

Hejsa

Jeg har lavet en lille banner i flash. Problemet er at jeg har lavet den i
550 x 400. Nu vil jeg gerne have den ned på f.eks 500 x 150. Bagrunden er
nemlig temmelig stor i forhold til banneren Når jeg forsøger og gør det,
kommer min banner uden for baggrunden.

Hvad gør jeg nu ?

Fra : itgrafen

Dato : 24-03-02 21:42

"-=Gizmo=-" skrev d. 24-03-02 20:55 dette indlæg :
> [...]
Bagrunden er
> nemlig temmelig stor i forhold til banneren Når jeg forsøger og gør

Øv for et problem, det har jeg også prøvet. Min løsning var at forstørre
baggrunden og så køre det hele på plads igen - keyframe by keyframe.
Jeg håber at du får et bedre løsningsforslag end dette.

venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : -=Gizmo=-

Dato : 25-03-02 06:37

850 keyframes ???? Håber at der er andre der har et bud !!

Fra : Pia

Dato : 25-03-02 09:11

"-=Gizmo=-" <adkw_gizmo@hotmail.com> wrote in message
> 850 keyframes ???? Håber at der er andre der har et bud !!

nej, for at beholde indholdet skal det hele rykkes op i venstre hjørne inden
du skalerer lærredet (eller efter, pointen er, du kan ikke lave en
beskæring, "crop", som man kan i fx photoshop)

Nogen gange kan det gøre ved at åbne for redigering af flere frames, markere
alt og trække det op i hjørnet. Kommer an på, hvordan det er bygget op, om
det hele følger med.

Hey, det var da en feature der ville være interessant at have i Flash,
"beskær til indhold" ?

:Pia

Fra : Linda Sørensen

Dato : 25-03-02 09:06

> [...]
>nemlig temmelig stor i forhold til banneren Når jeg forsøger og gør det,
modify->movie->contents :)
det vil sørge for, at det plads der er OVER og til VENSTRE for dit
flash på scenen.. at der er lige så meget til højre og for neden..
dette vil sikkert ikke hjælpe nok på dit problem, men prøv alligevel..

alternativt, hvis du slet ikke gider lave det om, kan du importere din
swf i en anden film og flytte rundt på den der..

men et RET GODT råd er, altid at lave ens flash i movieclips.. dette
betyder, at du altid vil kunne strække, vride, flytte mm..

nogen der har argumenter for ikke altid at placere ens flash i MC's ??

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk