Password-beskytte helt bibliotek?
Fra : Henrik

Dato : 24-03-02 19:42

Kan dette lade sig gøre? Er der i givet fald nogen, der har links til
scripts? Jeg ved kun hvordan det gøres med .htaccess - jeg søger noget
lignende...

Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-03-02 21:04

Henrik wrote in news:x6pn8.1407$_T4.39151@news010.worldonline.dk:

> Kan dette lade sig gøre? Er der i givet fald nogen, der har links til
> scripts? Jeg ved kun hvordan det gøres med .htaccess - jeg søger noget
> lignende...

det kan du ikke lige umiddelbart. Du kan gøre det på IIS-niveau ... og
ellers derefter på fil-niveau vha ASP.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Henrik

Dato : 24-03-02 22:01

> det kan du ikke lige umiddelbart. Du kan gøre det på IIS-niveau ... og
> ellers derefter på fil-niveau vha ASP.

Tak - filniveau er fint nok, ved ikke hvad IIS er. Nogle gode links til
password-beskyttelse på filniveau?

Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-03-02 23:34

Henrik wrote in news:B8rn8.16464$ZI6.684189@news000.worldonline.dk:

> Tak - filniveau er fint nok, ved ikke hvad IIS er. Nogle gode links
> til password-beskyttelse på filniveau?

IIS er (som oftest) din webserver ... at du ikke ved, hvad IIS er, undrer
mig lidt ... men du kunne jo køre ASP på Apache :)

Mht filadgangen:

Det du vel skal have er et login-system [1]. Med et sådan system kan du
teste om en bruger har adgang til at loade en side. Hvis du derimod vil
beskytte alle filer i et bib - dvs også non-asp-filer - så bliver det
mere besværligt. Du kan nemlig ikke lave det du måske kender fra Apache
og .htaccess. Du kan vælge ét af to alternativer:

1.
Du kan "streame" de sider du vil beskytte igennem en tunnel i en
ASP-side [2].

2.
Du kan på selve serveren - hvis du har adgang/rettighed til det - få IIS
til at håndtere adgangen til et bibliotek. Ulempen i dette er, at den
kun kan matche brugere op imod IIS/NTs brugerdatabase, og det kræver
dermed, at du lægger hver ny bruger i dit system ind i NTs
bruger-database.

Håber det hjælper dig lidt videre ... :)

[1] Se tråd tidligere: <a7eul7$302$1@sunsite.dk>
[2] http://groups.google.com/groups?hl=en&q=tunnel&meta=group%3Ddk.edb.internet.webdesign.serverside.asp