problemer med grafikkort
Fra : Thomas Iversen

Dato : 24-03-02 19:46

Haj

Jeg har et problem med mit grafikkort et "TNT2 32 MB AGP" det er efterhånden
ved at være et par år eller tre men har virket fint til mit behov ind til
videre.

Da jeg for er par dage siden ville rense min CPU-køler pga. CPU'ens(en AMD
1200MHz) høje temperatur, pillede jeg ram'ene ud (for at kunne komme til
køleren) og derefter køleren. Køleren blev renset og jeg monterede den og
ram igen, hvorefter jeg fik problemer med grafikkortet????? Computeren
startede op som altid, men da windows ville opdaterede skærmen til 1024x768
gik det hele i sort. Eftersom jeg har dualboot med både win2000 og win98 og
der opstår det samme problem ved begge styresystem, er jeg overbevist om at
det må være hardwaren der er noget i vejen med.

Jeg har nu lånt et andet AGP-kort af en kammerat som virker upåklageligt,
men det mest mystiske er at det gamle grafikkort virker fint i min gamle
computer, også med 1024x768 opløsningen. Det ser altså ikke ud til at der er
noget i vejen med hverken computer eller grafikkort, når de kører hver for
sig, men de kan ikke arbejde sammen. Det skal her siges at systemet kører
fint hvis jeg under win2000 opstarten trykker F8 og vælger VGA-mode.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er grafikkortet eller bundkortet
der er brændt af??

Hilsen Thomas