Netværks problem
Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 19:18

Hejsa!!

Ved ikke helt om det er den rigtige gruppe, men hvis ikke så undskylder jeg!

Mit problem:

Jeg har et Webspeed abonnement hos TDC med et Motorola Surfboard 4100
kabelmodem. Dertil vil jeg gerne ha' koblet 2 computere (har 2 dynamiske
ip'er i abonnementet) via en hub. Jeg har ladet mig fortælle at det skulle
kunne lade sig gøre, men det er faktisk lidt både og! Hvis jeg kobler
internettet på hub'en, er der fint nok internet på begge computere, men så
kan de 2 computere ikke kommunikere med hinanden (man kan se de delte
drev/skuffer/printere, men ikke komme igennem til dem)! Hvis jeg så piller
stikket til internettet/kabelmodemet fra i hub'en (og derefter genstarter
computerne), så er der fin forbindelse mellem de 2 computere. Er nogen der
ved om det ikke kan lade sig gøre at få begge dele på denne måde? Hvis det
skulle kunne lade sig gøre, er der så nogen gode tips til hvordan? Begge
computere kører XP.

Med venlig hilsen (og på forhånd tak!)

Michael Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 19:37

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> wrote in message

> Ved ikke helt om det er den rigtige gruppe, men hvis ikke så undskylder
jeg!

eller endelig dk.edb.netvaerk

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 19:46

> eller endelig dk.edb.netvaerk

Takker, der vil jeg så prøve!

Michael Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-03-02 20:26

> Takker, der vil jeg så prøve!

Du kan så også prøve at se lidt i de interne adsl grupper, da det må være
samme problem som med BB|adsl. du skal indstallere netbios osv...

Fra : Michael Pedersen

Dato : 24-03-02 21:05

Hej

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle kunne lade sig gøre, er der så nogen gode tips til hvordan? Begge

Problemet med dine 2 dynamiske ip adresser er at de godt kan ligge langt fra
hinanden(ikke i samme adresserum), så alle data der skal imellem dine
computere skal en tur på internettet (ihvertfald ind til din udbyder).

Løsning er at installerer Netbios protokollen, den ligger ikke som standard
i xp men der er der råd for

På XP-CDen ligger der i stien
Valueadd\msft\net\netbeui
Der ligger to filer der skal kopieres ind på harddisken

NBF.SYS skal til c:\windows\system32\drivers
NETBF.inf skal til c:\windows\inf

Nu installeres blot Netbeui protokollen på computerenog tingene skulle
svinge

Hilsen Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 22:07

"Michael Pedersen" <mfp@post9.tele.dk> wrote in message

> Nu installeres blot Netbeui protokollen på computerenog tingene skulle
> svinge

Og det gjorde de sørme også!!! Jeg havde ellers godt nok prøvet at
installere selve protokollen uden resultat, men da jeg så fik de 2 extra
filer med var der ligepludselig bid!!! Lækkert! Jeg siger MANGE tak for
hjælpen..........

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 22:40

Nu fik jeg så tilsyneladende bare et andet problem, men det er heldigvis
ikke så "stort": Efter installationen af NetBEUI er min computer blevet
meget længere tid om at starte op!!! Det samme skete sjovt nok IKKE på
kærestens computer! Nogen gode bud her på falderebet??

Michael

Fra : Erik G Christensen

Dato : 24-03-02 22:51

Michael Jensen wrote:

> [...]
> meget længere tid om at starte op!!! Det samme skete sjovt nok IKKE på
> kærestens computer! Nogen gode bud her på falderebet??

Prøv om du kan finde funktionen "Browse master" under netværk.
Jeg ved ikke hvor den er på XP, men den skal kun være slået
til på den maskine, der er mest på først.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 23:04

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message
> Michael Jensen wrote:
> >

> Prøv om du kan finde funktionen "Browse master" under netværk.
> Jeg ved ikke hvor den er på XP, men den skal kun være slået
> til på den maskine, der er mest på først.

Det lader ikke til der er noget tilsvarende i XP?? Jeg kan i hvert fald ikke
finde det hvis det er der.........

Michael

Fra : Michael Pedersen

Dato : 25-03-02 23:07

> [...]
> meget længere tid om at starte op!!! Det samme skete sjovt nok IKKE på
> kærestens computer! Nogen gode bud her på falderebet??

Har du slettet alle andre protokoller, end de to du bruger, ellers prøv det.

Hilsen Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 26-03-02 11:11

> Har du slettet alle andre protokoller, end de to du bruger, ellers prøv
det.

Det viste sig blot at være fordi jeg havde tilsluttet et netværksdrev under
mine utallige forsøg med netværket. Da jeg "koblede det fra" forsvandt
problemet!

Med venlig hilsen

Michael Jensen