kan denne spille dvd?
Fra : /me

Dato : 24-03-02 13:57

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg kan spille dvd'er på min PC'er. Før da
jeg havde Win98 fulgter der noget dvd software med som ikke virker i XP som
jeg køre nu. Jeg nåede ikke at teste det i 98, så hvilken software skal jeg
bruge.

Nå ja til spørgsmålet.
XP siger:
Type: DVD-/Cd-rom drev

Er det så et dvd drev?

Det er en LG CD-ROM CRD-8521B

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 14:41

/me skrev:

> Type: DVD-/Cd-rom drev
>
> Er det så et dvd drev?

Ja, hvis der står DVD-/Cd-rom så er det også et DVD-drev, men det
kræver samtidig at du installerer noget software til at afpille
DVD-film med. PowerDVD er en af de bedre programmer på markedet.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-03-02 14:50

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Ja, hvis der står DVD-/Cd-rom så er det også et DVD-drev,

Nej!

Windows skelner ikke mellem CD og DVD drev. Min brænder opfatter
Windows eksempel også som DVD/CD og mig bekendt kan jeg ikke brænde DVD
skiver endsige læse DVDere på min brænder.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : /me

Dato : 24-03-02 14:54

Hved i hvad... Jeg tror sku' du har ret

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 15:40

Morten Bjergstrøm skrev:

> Nej!
>
> Windows skelner ikke mellem CD og DVD drev.

Nå, sorry. Det var jeg ikke klar over.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-03-02 17:54

> Nå, sorry. Det var jeg ikke klar over.

Det er heller ikke specielt indlysende

Fra : Madsen

Dato : 24-03-02 18:30

Morten Bjergstrøm skrev:

> Det er heller ikke specielt indlysende

Næ, egentlig ikke. :)

Madsen.

Fra : /me

Dato : 24-03-02 14:52

Har en 30dags trail version af PowerDvD (cyberLink). Jeg satte en cd med
tarzan i og ville få den til at spille. Den skriver "No disc in drive D:" og
" i MediaPlayer skriver den "Windows kan ikke læse fra denne disc. Disken
kan være beskadiget eller bruger muligvis et format, som ikke er kompatibelt
med Windows"

Skal jeg ind i PowerDVD og ændre nogle instillinger elle hvad?

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-03-02 15:13

On Sun, 24 Mar 2002 14:52:25 +0100, "/me" <palleravn@dude.dk> wrote:

>Skal jeg ind i PowerDVD og ændre nogle instillinger elle hvad?

Du skal nok få XP til at virke først. Så længe du har problemer med
VIA-driverne kan det sagtens have indflydelse på meget andet også.

Kurt Brixen

Fra : Fenris

Dato : 25-03-02 00:10

/me <palleravn@dude.dk> er blandt andet berygtet for i nyhedsmeddelelsen:
82kn8.412$_T4.26928@news010.worldonline.dk at have ytret:

> XP siger:
> Type: DVD-/Cd-rom drev
>
> Er det så et dvd drev?
> Det er en LG CD-ROM CRD-8521B

Supported Disc Formats: CD-R/RW, CD-I FMV, Photo CD, CD-Extra,
Video CD, CD-ROM, & CD-DA

Ingen DVD'er. Sorry.

kilde: http://www.maadiran.com/english/products/drive/crd.htm

Fra : /me

Dato : 25-03-02 00:16

Takker

--
/palle
No lame SIGNATURER

Fra : wheeeeeeee

Dato : 26-03-02 10:44

snip
> Er det så et dvd drev?
>
> Det er en LG CD-ROM CRD-8521B

LG CD-ROM CRD-8521B lugter ikke særlig meget af DVD, vel? Check evt. på LGs
hjemmeside.

Du skal have et DVD drev for at kunne bruge DVD'er. Spild ikke mere tid med
DVD software på dit CDROM drev...