Underlig port når smtp er sendt
Fra : Kristian Krautwald

Dato : 29-01-01 22:39

Jeg håber at der er nogle, der kan forklare mig en underligt ting, som
jeg har puslet med i nogle dage nu!

I min router deny'er jeg al trafik undtagen de *normale* porte såsom 80
etc. Alt inside trafik må alt ud igennem!

Men i min syslog får jeg en sjov deny, når jeg sender mail (smtp) til en
bestemt person bag en FW-1.

denied tcp <fw-1 ip adresse>(627) -> <min router ip adresse>(1824), 1
packet

Dette sker altid, men portnumrene skifter uvilkårligt, men altid med en
deny tre gange!?
Hvad er dette?, og hvorfor prøver FW-1 at sende til mig med 627 til min
port 1824.?