portscan ?
Fra : Mikkel

Dato : 24-03-02 00:39

Hej gruppe
Jeg har en ven i Sverige som jeg gerne vil snakke med over internettet
Jeg har ADSL og hun har bredbånd ved http://www.thalamus.se, men de har
været så smarte at sætte en firewall op på hendes linie så der er lukket for
de fleste porte og dermed også afskåret for at bruge de fleste prg. men
nogle af dem kan man jo sikkert vælge port, og da er det jo bare at finde
hullerne ud, og hun skal da betale 100 SEK / mdr. mere for at få fjernet
firewallen, og det var jo dejligt om det kunne ungåes.
Men da har jeg haft den tanke at nogle porte har de jo nok ladet stå åben,
og tænkte at de må kunne findes med en god portscanner
er her nogle der kender en rigtigt god portscanner eller har andre løsninger
på vores problem

mvh
Peter M

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-03-02 00:51

Hej "Mikkel" <lpm@it.dk>

>er her nogle der kender en rigtigt god portscanner

nmap

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Mikkel

Dato : 24-03-02 08:08

takker, men desværre kun for Linux m.m.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-03-02 12:12

Hej "Mikkel" <lpm@it.dk>

>takker, men desværre kun for Linux m.m.

Nej.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-02 23:27

On Sun, 24 Mar 2002 08:08:19 +0100, "Mikkel" <lpm@it.dk> wrote:

> takker, men desværre kun for Linux m.m.

www.google.com, nmap for Windows, I'm feeling lucky.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-03-02 21:07

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> Hej "Mikkel" <lpm@it.dk>

> nmap

Og hvorfor så ikke bare lige prøve http://scan.sygatetech.com så kan hun da
selv se hvilke porte der er åbne eller lukkede?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Martin S.

Dato : 24-03-02 00:51

"Mikkel" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
> Jeg har en ven i Sverige som jeg gerne vil snakke med over internettet
> Jeg har ADSL og hun har bredbånd ved http://www.thalamus.se, men de har
KLIP
Hvilken ADSL har du... ? BB, NE, Zillion, Boomtown ??

> [...]
> og tænkte at de må kunne findes med en god portscanner
> er her nogle der kender en rigtigt god portscanner eller har andre

brug eyeball fra www.eyeball.com
du kan chatte via webcam, mic eller text og sende filer...

hej

Fra : Mikkel

Dato : 24-03-02 08:02

jeg bruger Cybercitys 384 / 128

> [...]

> brug eyeball fra www.eyeball.com
> du kan chatte via webcam, mic eller text og sende filer...

den vil jeg prøve at chekke op på

mvh
Peter