kat og pavabehandling
Fra : Brian Olsen

Dato : 23-03-02 20:57

Hej NG

Jeg har påskeferie og så skulle jeg jo ud til min kæreste. Han hentede mig
og Laban, laban elsker at køre i bil hvilket er meget usædvaneligt for katte
ved jeg.
Nå men vi kører altså til bramming og katten har det godt, men da han så
skal ud af bilen springer hanud lige da døren bliver åbnet. Mesters bil;
udlejeren er vvs mester, satår og brummer og det havde missen ikke lige
opdaget før han kom ud. Han for ind under bilen og fik ødelagt selen jeg
havde ham i. han skyndte sig videre ud fra bilen og op på en gesims, men han
var helt sort af pava.

Brian fik fanget dyret og vi fik ham ind på badeværelset hvor jeg vaskede
ham i lunkent vand og opvaskemiddel, som jeg godt er klar over ikke er godt
for hans pels, men som var det eneste der kunne opløse pava'en.

han havde ikke noget imod at blive vasket på kroppen, men da hovedet skule
vaskes blev han bange, det kan jeg godt forstå, men væk skulle det der
tjærestads altså.

jeg passede meget på at han ikke fik sæbe i øjnene.

var der andet jeg kunne have gjort???

pava'en er stadig ikke gået helt af pelsen, men det er ikke fedtet på samme
måde mere og ejg vil helst ikke udsætte ham for flere bade da det er ret
synd for ham.

bente

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 23-03-02 21:36

Øh - hvad er pava egentlig?

Er det giftigt at indtage? For hvis det er det, vil jeg foreslå at
klippe/barbere katten, da den ellers vil slikke det i sig med tiden. Hvis
det altså ikke er en fuldtids-udekat, du har (ellers bliver det jo lidt
koldt for katten).

Mvh. Birgitte

Fra : Brian Olsen

Dato : 24-03-02 09:15

Hej birgitte

Pava er undervognsbehandling til biler. så jeg tror det er ret giftigt.
skal jeg bare lige så stille klippe de steder det ikke gik af???

Bente

Fra : Ann K

Dato : 24-03-02 09:34

Hej Brian.
Jeg ville forsigtigt klippe katten de steder, hvor tjæren stadig
sidder... At dække det økonomiske underskud efter en
kæmpedyrlægeregning - hvis katten slikker noget af stadset i sig - vil
nemlig nok tage længere tid, end det vil for kattens pels at vokse frem
igen
Held og lykke med at give mis en ny frisure ;)
Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 24-03-02 09:57

Jeg ved fra før i tiden, at man gned margarine ind i hænderne for at få
tjære af, måske var det et forsøg værd først. Eller prøv med svarfeger.
Du skal bløde margarinen op og smøre et godt lag i tør pels det samme med
svarfeger.
Lad det sidde mimens du stille og rolig massere det ind i pelsen ca. 10 min.
Derefter skylles med så varmt vand som mulig, og der eftervaskes med en mild
shampoo og skylles rigtig godt.
Det der så ikke kommer af, må du klippe væk, eller bedst brug en trimmer.
Er spændt på om det lykkes.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Brian Olsen

Dato : 24-03-02 10:23

Hej igen

jeg vil jo nødigt bade ham igen, han er ikke glad for det mere.
jeg tror bare jeg klipper ham.
tak for rådet

Bente

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 24-03-02 17:35

Hej Bente!

Håber det går godt med klipningen, og at Laban iøvrigt kommer sig over pava-
og bade-oplevelser

Hilsen Birgitte

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-03-02 21:17

Det var dog en skrækkelig oplevelese!

Det lyder som om I gjorde det eneste rigtige. Faktisk bruger man
opvaskemiddel (Yes!) til hankatte med fedthale... det kan udtørre huden
ved mange behandlinger, men op til en udstilling fx er det genialt.

Opvaskemiddel eller PHneutral katteshampoo er nok det bedste I kan gøre
for jeres kat lige nu - tjæren skal ud af pelsen og helst ikke ned i
mavesækken/tarmene... jeg kan ikke forestille mig hvad tjære kan
forårsage af problemer der...

Held og lykke med at befri jeres kat for resten af tjæren!

mvh Camilla