telefon i Mogenstrup 1888?
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-03-02 20:35

På L.A. Rings maleri fra 1888: Landevejen ved Mogenstrup, efterår
(Stat. Mus. f. Kunst) ses en telegraf/telefonpæl i forgrunden med 4
porcelænsisolatorer.
(Mogenstrup sø. f. Næstved).
Mit spørgsmål er: havde man telefon i Mogenstrup allerede i 1888?
Mvh.
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : hpp

Dato : 23-03-02 21:40

http://www.kandu.dk/

Fra : hpp

Dato : 23-03-02 21:40

http://www.kandu.dk/

Fra : hpp

Dato : 23-03-02 21:44

Den første telegrafforbindelse fra Helsingør via København til Hamborg
blev åbnet i 1854, og den første telefoncentral blev åbnet i Københavnn
i 1881, så mit gæt er, at telegraf/telefonpælen i Mogentrup er god nok.

venlig hilsen
Hans Peter Poulsen
DK-2830

Den første telefoncentral blev oprettet i København i 1881,

http://www.kandu.dk/

Fra : dannebrog

Dato : 18-04-02 21:53

Det var sikkert en telegraf-pæl - uden telefonledning.

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk
news5n8.13451$ZI6.635258@news000.worldonline.dk...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-04-02 19:56

dannebrog skrev:

> Det var sikkert en telegraf-pæl - uden telefonledning.

Mener du dermed at man havde en telegrafstation på Mogenstrup-kanten i 1888?
Eller at den store forbindelse sydpå gik den vej med fire ledninger?
mvh.
Herluf Holdt, DK-3140