Disk I/O error
Fra : Martin Møller

Dato : 23-03-02 19:53

En vens computer vider denne fejl når han prøver at starte sin compaq op.

"Disk I/O error - replace the disk, and then press any key." Compaq logoet
kommer godt nok frem, men 4 sekunder efter kommer fejlmeddelelsen så og så
sker der ikke mere. Hvad tyder det på?

Martin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-03-02 20:01

Hej!

"Martin Møller" wrote:

> "Disk I/O error - replace the disk, and then press any key." Compaq logoet
> kommer godt nok frem, men 4 sekunder efter kommer fejlmeddelelsen så og så
> sker der ikke mere. Hvad tyder det på?

Det tyder på, at han skal fjerne disketten fra 31/2" diskettedrevet!

PS: Lad venligst være med at crossposte i fremtiden, ok? Det er ikke total
iorden netikette :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Gu' gider jeg da røv finde mig i noget som helst"

Fra : Salva

Dato : 23-03-02 20:26

Jeg skulle lige til at sige, at det sikkert var fordi det var en skumpaq :)

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-03-02 21:47

> [...]

> Det tyder på, at han skal fjerne disketten fra 31/2" diskettedrevet!
>
> PS: Lad venligst være med at crossposte i fremtiden, ok? Det er ikke total
***********************

Du skal blot formatere din harddisk igen, så er alt OK..trælst, men eneste
løsning.

MVH

Fra : Martin Møller

Dato : 23-03-02 22:01

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ***********************
>
> Du skal blot formatere din harddisk igen, så er alt OK..trælst, men eneste

Med en bootdisk? For han kan ikke få adgang til HD.

Martin

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-03-02 22:11

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Med en bootdisk? For han kan ikke få adgang til HD.

**************

Ja...en bootdisk med lidt værktøj på.
Selv bruger jeg noget der hedder "clearhd/yes" som er ret effektivt..,o)

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-02 22:43

Eneste løsning?? Nææ - Tryk F10 når den starter - og lav en automatisk
søgning efter harddisken. Gem og Luk BIOS'en (CMOS'en) - og genstart...
Vupti - du er kørende (med mindre du altså HAR en floppydisk i
diskettedrevet... Men det går jeg ud fra du har tjekket...

Mvh
Allan

Fra : Martin Møller

Dato : 24-03-02 00:37

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vupti - du er kørende (med mindre du altså HAR en floppydisk i
> diskettedrevet... Men det går jeg ud fra du har tjekket...

Hvordan laver man en automatisk søgning efter HD?

Martin

Fra : Martin Møller

Dato : 24-03-02 00:54

> "Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver man en automatisk søgning efter HD?

Ved opstart med startdiskette prøver vi at få adgang til drev c med
kommandoen C:/dir og får beskeden "kunne ikke finde sektoren ved læsning af
drev c" Er det skidt?

Martin

Fra : ?

Dato : 24-03-02 08:40

masser af "gode" ideer...
Nej! han skal gå på compaq.com, slå op under modelnummeret og kigge, man kan
jo ikke gå ud fra at alle har en skodpresario, kører selv med workstation,
som jo kræver setupdisk + f10 for at komme i kontakt med den!!

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 15:43

> Ved opstart med startdiskette prøver vi at få adgang til drev c med
> kommandoen C:/dir og får beskeden "kunne ikke finde sektoren ved læsning
af
> drev c" Er det skidt?

Ja! Formatér eller send harddisken ind til nogle "professionelle"
data-recovery-folk

Fra : Martin Møller

Dato : 24-03-02 18:47

> af
>
> Ja! Formatér eller send harddisken ind til nogle "professionelle"
> data-recovery-folk

Vi valgte at formatere. Han havde heldigvis lavet en back-up sidst han
skulle formatere så tabet er ikke så stort.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 15:44

> Hvordan laver man en automatisk søgning efter HD?

Jeg mener det er noget af det første der står i BIOS (Tryk F10 i
opstarten...)