Installation af RedHat linux 7.2
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 23-03-02 19:48

Hej.
Jeg har en gammel Olivetti computer som jeg gerne vil installere linux på!
Jeg har prøvet både Redhat 7.2 og Redhat 7.1 med samme resultat!
Når computeren booter fra Cd-rommen kommer der et skærm billede hvor jeg kan
vælge imellem flere installations muligheder. Bl.a. Normal og lav
skærmopløsning. Jeg trykker
så f.eks. på enter for normal, hvorefter skærmen går i stanby og computeren
stoppen!
Hvad skal jeg gøre for at installere RedHat 7.2 ?

Det er en Ollivetti Pentium 75 med 128 MB EDO-ram.
600 MB harddisk og et 4 speed cd-rom drev, men intet diskette drev.
Den har onboard lyd- og grafikkort samt et standard 10/100 netkort.

mvh Rasmus

Fra : GlenK

Dato : 23-03-02 20:05

> Hvad skal jeg gøre for at installere RedHat 7.2 ?

prøv at skrive "text" på commando linien?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-03-02 21:14

Rasmus Ladekjær Pedersen skrev:

>Jeg har en gammel Olivetti computer som jeg gerne vil installere linux på!

Det er så småt ved at gå op for os.

--
Bertel

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-02 21:42

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ladekjaer@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 600 MB harddisk og et 4 speed cd-rom drev, men intet diskette drev.
> Den har onboard lyd- og grafikkort samt et standard 10/100 netkort.

Er det nødvendig at vi ha hele den smøre igen? du har jo skrevet før....

Men som skrevet af andre før, så skriv text i stedet for at trykke enter, så
ivl det formentlig fungerer. Det er også en meget mere behagelig
installation i stedet for det grafik fnadder....

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 23-03-02 22:23

Hej.
Jeg har prøvet at skrive "text", men det giver bare det samme resultat!
Jeg har også prøvet at med lav opløsning, men det virker heller ikke !
mvh Rasmus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 22:45

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ladekjaer@get2net.dk> writes:

> Jeg har prøvet at skrive "text", men det giver bare det samme resultat!
> Jeg har også prøvet at med lav opløsning, men det virker heller ikke !

Overvej at soege paa google.com efter "redhat" og maskinens
modelnummer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : GlenK

Dato : 23-03-02 23:52

at med lav opløsning, men det virker heller ikke !

> Overvej at soege paa google.com efter "redhat" og maskinens
> modelnummer.

og når du alligevel er i gg så se om der en opdateret version af BIOSen, det
kan hjælpe.

/Glen