Harddisk * 2 vha. skuffer ??
Fra : Jam2

Dato : 23-03-02 17:53

Er dette måden ???

Pt. er min PC monteret med en "IBM IDE 45 GB Ultra Dma/100 7200 Rpm".
Den ER kablet med et 80-pins kabel.

Nu har jeg tænkt mig at lave en skuffe løsning, så vi er 2 der kan
dele maskinen og alligevel "have sin egen maskine". (Det er sønnen og
jeg, så hans spil ikke fylder det hele. Pt. bruger vi dual boot.)

Jeg har tænkt at købe 2 skuffer :
"5,25" IDE harddiskskuffe", understøtter ATA/66/100/133

og en ny HD :
"IBM Deskstar GXP - 60 GB, 8,5mS , ATA/100 , 2MB Cache, 7200RPM"

Det ligner ca. 1500 kr.

Nu er jeg ikke lige en teknik-haj, så er der noget jeg skal være
opmærksom på, som forhindrer mig i at swappe mellem disse 2 diske
(UltraDma/100 og ATA/100) ved hjælp at et par skuffer ????

Foretrækker venlige svar.
/Jam

Fra : petersen_michael

Dato : 23-03-02 18:06

Jam2 skrev i meddelelsen ...

>Er dette måden ???

som svar på dit spørgsmål, ja du kan godt benytte skuffer

IMHO er skuffer ikke til semi permanent brug
pga den varme udvikling der opstår

self. kan man få skuffer med indbygget blæser
men det larmer

hvorfor ikke fast monterer ?

og så partitionerer sig udaf hvem der skal ligge
applikationer / spil hvor..

fx.
drev C = fælles OS, i benytter om nødvendigt dual boot
drev D = dine aplikationer
drev E = sønnens spil

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Kalle

Dato : 23-03-02 20:55

Sådan har det virket for mig i næsten 2 år. 2 stk. skuffer i fronten. 1 til
sønnen 1 til mig og en ekstra skuffe med en harddisk som backup.

Karsten brydsoe@image.dk , Brande