PPGA ,FC-PGA, FC-PGA2 - Tualatin
Fra : petersen_michael

Dato : 23-03-02 16:31

hejsa

så vidt jeg kan se er det altsammen socket 370
hvorfor CPUerne fysisk vil passe i et hvilket somhelst
mobo, med socket 370, right ?

det næste bliver så at få trimmet FSB, til det CPUen skal kører
66,6 - 100 - 133MMHz ikke noget problem, på de fleste mobo

men forudsat at man nu på bundkortet kan ramme
den multiplier, og FSB der er behov for, samt den spænding ( V )
som CPUen arbejder ved

er der så nogle hindringer i vejen for at monterer en hvilken som
helst Celery, eller P3 ?

kan man fx mokke en P3 EB 1000MHz (7,5*133) i et ABIT BP6 ?
eller en P3 EB 1400MHz Tualatin (10,5*133) i et ABIT BX133 ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-02 19:42

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk>
skrev....

> så vidt jeg kan se er det altsammen socket 370
> hvorfor CPUerne fysisk vil passe i et hvilket somhelst
> mobo, med socket 370, right ?

Right. Men de er ikke pin kompatible.

> [...]
> som CPUen arbejder ved er der så nogle hindringer i vejen for
> at monterer en hvilken som helst Celery, eller P3 ?

Ja, bios skal understøtte CPU'en core.

> kan man fx mokke en P3 EB 1000MHz (7,5*133) i et ABIT BP6 ?

Skal jeg ikke kunne sige....

> eller en P3 EB 1400MHz Tualatin (10,5*133) i et ABIT BX133 ?

Det kan til gengæld godt lade sig gøre:

http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/tua/tuareport1.html

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : petersen_michael

Dato : 23-03-02 21:53

Hej Kent

Kent Oldhøj skrev i meddelelsen ...

>Right. Men de er ikke pin kompatible.

ok, hvad med hvis vi nøjes med at kigge på PPGA, og FC-PGA

altså, en FC-PGA CPU i et PPGA mobo ?

>Ja, bios skal understøtte CPU'en core.

Abiterne går ned til hmm.. SVJH 1,3V

>Det kan til gengæld godt lade sig gøre:

tak for info, jeg er ikke "modig" nok til at begynde at lode på mit
Abit BX 133 board, så jeg har vidst ikke så mange muligheder

1. nøjes med at opgraderer til Celery 1100 (ikke Tualatin )
2. købe nyt board, og CPU

det ser for mig, efterhånden ud til, at hvis man ikke skifter mobo ud
samtidig med at man skifter CPU, så skifter man nok for ofte

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-03-02 23:07

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk>
skrev....

> ok, hvad med hvis vi nøjes med at kigge på PPGA, og FC-PGA
> altså, en FC-PGA CPU i et PPGA mobo ?

Jeg tvivler på at der findes PPGA boards hvis bios understøtter FCPGA
CPU'ers core.

> Abiterne går ned til hmm.. SVJH 1,3V

Ikke Vcore, kun core(kernen). De nye PIII'ere har Tualatin core, de
forrige havde Coppermine core. Bios skal opdateres med den nye cores
karakteristika for at virke sammen med den.

> tak for info, jeg er ikke "modig" nok til at begynde at lode på
> mit Abit BX 133 board, så jeg har vidst ikke så mange muligheder

Jeg har søstermodellen til BX133(BE6-II 2.0). Så jeg kan nøjes med at
rode med en sloket.

> det ser for mig, efterhånden ud til, at hvis man ikke skifter
> mobo ud samtidig med at man skifter CPU, så skifter man nok for
> ofte

Nå. Mit BE6-II 2.0 er på sin tredie CPU nu. Startede med en PII 350,
så en Celeron 600 og nu en PIII 750. Tænk at kunne skifte til en
PIII1300... Det må siges at ha' været et fremtidssikret board.

Fra : petersen_michael

Dato : 24-03-02 08:08

> [...]

>så en Celeron 600 og nu en PIII 750. Tænk at kunne skifte til en
>PIII1300... Det må siges at ha' været et fremtidssikret board.

joe deet

mht. BP6 så ser det ikke ud til at det kan arbejde med andet end
PPGA Celeron CPUer, de er ikke bygget ab fabrik hurtigere end 533
MHz, jeg kører pt med 466MHz, så gevindsten er IMHO begrænset..

mht. mit BX133 så startede jeg med en C 700 den er der endnu..

før jeg opgraderer BIOS kommer jeg ikke over multiplier 11
og da jeg ikke uden lode arbejde kan kører tualatin
ender festen med en 1100MHz

BE6-II 2,0 kan se nogle ting er mere handy, med en
sloket konverter

ved det er OT her i NGen, men jeg har problemer med at
komme over 75MHz FSB, på mine celery, og de er multiplier locket
så med mine talenter er der ikke meget at hente ved OC når det
stadig skal virke stabilt..

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-03-02 11:16

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c9c9fa2$0$58886$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> kan man fx mokke en P3 EB 1000MHz (7,5*133) i et ABIT BP6 ?
> eller en P3 EB 1400MHz Tualatin (10,5*133) i et ABIT BX133 ?

Der har været en del oppe på http://bp6.gamesquad.net/ vedr. dette, men det
kræver vist en del modifikation, og så vidt jeg kan regne ud af det hele er
det vist ikke skiiiiide stabilt...!

/H3nrik!