Ingen USB Port - hvad gør man så?
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 23-03-02 11:01

Hej

I forbindelse med digital kameraer bruges efterhånden altid USB port til
overførsel af billeder. Hvad gør man, når ens pc ikke har en USB port? Det
skal nævnes, at det er en bærbar pc som ikke kan udvides med konventionelle
kort.

Findes der en adapter som kan tilsluttes seriel- eller parallel porten?
Eller måske PCMCIA porten??

Hvad hulen gør man?

Mange hilsener - og på forhånd tak for hjælpen
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 11:46

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mail.tele.dk> wrote in message

> Findes der en adapter som kan tilsluttes seriel- eller parallel porten?
> Eller måske PCMCIA porten??

Ja PCMCIA findes der vist et par stykker af. Der findes vist også nogle kort
i MINI-pci format, som kan bruges til bærbare...

Jeg kan dog ikke lige se noget på EDBpriser

Men køb et PCMCIA USB 2.0 kort, så er du en anelse fremtidssikret. USB 1.1
er snart forældet.

se evt. http://www.usbgear.com/usa/index.cfm og
http://www.usbgear.com/usa/item_423.html

for lidt inpirration

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-02 12:06

"Peter Løhde Svarre" <svarre69@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
[cut]
> Findes der en adapter som kan tilsluttes seriel- eller parallel porten?

Nogle kameraer leveres med et (langsomt) kabel til overførsel gennem
com-porten.

> Eller måske PCMCIA porten??

Se - HER får du fart på. Både compact-flash og smartmediakort kan stikkes
ind i en adaptor, så de kan læses af PCMCIA-porten. Så optræder kortet som
et diskdrev. En sådan compactflash-dummy kan erhverves for ~100 kr.

/Chr

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 23-03-02 16:50

Mange tak for hurtige og gode svar..

Mange hilsener
Peter

Fra : Michael Pedersen

Dato : 24-03-02 19:44

Hej

> [...]
konventionelle
> kort.
>
> Findes der en adapter som kan tilsluttes seriel- eller parallel porten?

Hvad med at købe et løst USB PCI kort til 200 kr for v.1 eller 400 for v.2
og sætte det i maskinen.

Hilsen Michael

Fra : Mogens

Dato : 24-03-02 19:49

On Sun, 24 Mar 2002 19:43:38 +0100, "Michael Pedersen"
<mfp@post9.tele.dk> wrote:

>Hvad med at købe et løst USB PCI kort til 200 kr for v.1 eller 400 for v.2
>og sætte det i maskinen.

Nu blev der jo netop sagt at det var en bærbar computer, så
et PCI kort er vist ikke lige løsningen.

Mvh Mogens

Fra : Kris

Dato : 25-03-02 08:36

Hmmm - måske kunne du prøve et lille stik, der laver et USB stik om
til et PS2. Jeg har set dem på mit job, og ikke selv prøvet dem. Ved
ikke om de virker, men jeg tror det.

Kris
Hvidovre

Fra : Martin K

Dato : 25-03-02 09:58

Jeg er ikke sikker, men min erfaring er, at det kun virker med PS2, hvis et
sådant stik leveres med i pakken ved købet!

--
Martin K