Kopier-indsæt i KDE 3
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-03-02 10:42

Har I også lagt mærke til, at klip-kopier-indsæt-metoden har ændret sig
i KDE 3? Før var det sådan, at man kunne overføre noget til
klippebordet ved at markere det med musen. Derefter kunne man så
indsætte det ved at bruger midterknappen på musen eller trykke Ctrl+V.
I KDE 3 er det sådan, at hvis en tekst er blevet kopieret ved at
markere det med musen, så kan det *kun* indsættes ved at klikke på
musens midterknap. Man kan ikke bruge Ctrl+V. Ligesådan kan man, hvis
man har kopieret noget vha. Ctrl+C, kun indsætte det ved at bruge
Ctrl+V. Man kan ikke bruge musens midterknap.

Jeg har været hele kontrolcentret igennem, og jeg kan ikke finde et
sted, hvor man kan indstille KDE til at gå tilbage til den gamle
metode. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er muligt at
indstille det?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-03-02 11:36

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> man har kopieret noget vha. Ctrl+C, kun indsætte det ved at bruge
> Ctrl+V. Man kan ikke bruge musens midterknap.

Netop. Det har stået højt på brugernes ønskeliste (men ikke nødvendigvis
min).

> [...]
> sted, hvor man kan indstille KDE til at gå tilbage til den gamle
> metode. Er der nogen, der ved, om det overhovedet er muligt at

Jeg mener, at det er et Qt spørgsmål. Du kan prøve om qtconfig kan
klare det.

-Claus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-03-02 11:46

Claus Rasmussen skrev:

> Netop. Det har stået højt på brugernes ønskeliste

Men selvfølgelig kan man ikke ændre det tilbage til den gamle
indstilling...

> Jeg mener, at det er et Qt spørgsmål. Du kan prøve om qtconfig kan
> klare det.

Den kan den desværre ikke. Jeg synes, håbet svinder ret kraftigt her...

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/