Hvordan checker jeg om et recordset er tom~
Fra : Niels Hansen

Dato : 23-03-02 10:37

Hvordan checker jeg om et recordset er tomt:

Set rs = forbindelse.Execute("SELECT tekst FROM billedetekst WHERE (gruppe
like '" & mode & "') AND (nummer like '" & nummer & "')")%>

Hvis der er er noget i recordsettet vil jeg gerne skrive det:
<%=rs("tekst")%>
Hvis det er tomt skal der ikke ske noget. Har prøvet med denne if-sætning
men det fungerer ikke rigtigt:

<% If rs=null Then
Else %>
<%=rs("tekst")%>
<%end if %>

Nogen der kan hjælpe mig?

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 23-03-02 13:44

if not rs.eof then
(det der skal ske)
end if

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-03-02 15:45

Rasmus Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> if not rs.eof then
> (det der skal ske)
> end if

hvis man skal checke, om et recordset er tomt ved modtagelse fra database, så
skal der - iflg MS ADO-reference - checkes på _BÅDE_ rs.EOF _OG_ rs.BOF

/Jesper Stocholm