Q: U160 diske, erfaringer søges.
Fra : Bo Andersen

Dato : 22-03-02 23:51

Står og skal have (købe) en-to U160 diske men hvad er godt og hvad er
knap så godt.
Mine krav:
10000 rpm
18 GB (har ikke råd til mere :-/
søgetid >=5 ms
Men er det Fujitsu, IBM, Seagate eller Maxtor der yder mest ?
Går selv efter: Mest cache (8MB) og 4,5 ms søgetid, som f.eks. Fujitsu
MAN3184MP 18.4GB
Anyone ?

Venligst, og god weekend, Bo Andersen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-03-02 00:15

"Bo Andersen" <boing@stofanet.dk> wrote in message
> Står og skal have (købe) en-to U160 diske men hvad er godt og hvad er

Jeg har en del SCSI-diske men ingen U160...

Jeg har bla. 2 stk. SCA80 (Atlas II) og 1 stk. UW (IBM).

Fujitsu har jeg oplevet problemer med (SCSI-standarder var en by i
Sibirien).

IBM virker altid, det gør Seagate også. Gå ikke efter cache'n; det er ikke
nødvendigvis en fordel. IBM laver altid gode diske. Atlas (Maxtor) kræver et
svinsk godt tilbud. Seagate... Tja, hvis du har brug for 183.6GB er det vel
iorden...

Jeg vil nok købe IBM næste gang.

Der får man mest for pengene.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 23-03-02 09:46

> [...]
> Men er det Fujitsu, IBM, Seagate eller Maxtor der yder mest ?
> Går selv efter: Mest cache (8MB) og 4,5 ms søgetid, som f.eks. Fujitsu
Hej BO

Se her: www.storagerewiev.com
Se testen af IBM Ultra Star 73 LZX, der bliver de 4 førende 10.000 rpm
sammenlignet.

Mikkel

Fra : Bo Andersen

Dato : 23-03-02 14:19

> Se her: www.storagerewiev.com
> Se testen af IBM Ultra Star 73 LZX, der bliver de 4 førende 10.000 rpm
> sammenlignet.

Dødt link ?!
Lyder ellers spændende
-Bo-

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 23-03-02 21:15

> Dødt link ?!
> Lyder ellers spændende
Hej igen.

Ja ja, min fjel, hisv rabe jeg kuenn stave rigtigt

www.storagereview.com

Mikkel

Fra : DWM

Dato : 24-03-02 13:51

"Bo Andersen" <boing@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men er det Fujitsu, IBM, Seagate eller Maxtor der yder mest ?
> Går selv efter: Mest cache (8MB) og 4,5 ms søgetid, som f.eks. Fujitsu

Jeg kan ikke gøre andet end at anbefale IBM´s 10.000rpm diske.
De er stabile og hurtige. Jeg har aldrig haft problemer med dem.
Seagate har jeg også gode erfaringer med mht til deres SCSI diske.
Fujitsu kender jeg ikke noget til. Det er noget blandet hvad jeg har hørt
om dem. Maxtor vil jeg end ikke røre med en ildtang.

/Kenneth Iversen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-02 17:29

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> om dem. Maxtor vil jeg end ikke røre med en ildtang.

Maxtor SCSI er Quantum.