Stofa-Net installation
Fra : Hjorth

Dato : 22-03-02 21:06

Jeg skal have Stofainternet via min antenneforening og var til
demonstration forleden aften. Jeg havde kun meget få minutter til rådighed
Jeg spurgte efter installationsvejldning, da jeg gerne ville spare selve
installationen. Den havde de 'desværre' ikke med til WIN Me eller Win XP.
Jeg bruger Me. Er der nogle, der evt. har vejledningen, så jeg kan forberede
mig?

Jeg glemte at spørge om e-mail og adressemuligheder for samme. Jeg har p.t.
en adresse ved TDC, som jeg har anvendt i 7-8 år tor jeg.
Hvad er mulighederne ved Stofa? Jeg har tilmeldt mig, men vil gerne vide
om der er andre og bedre muligheder.

Venlig hilsen
Jørgen
jhjorth@post2.tele.dk

Fra : Henrik Kjeldsen

Dato : 22-03-02 21:46

Hej Jørgen

Som svar til nedenstående:
I starten var jeg glad for Stofanet, men her i løbet af de sidste 3 måneder,
har det været en daglig frustration at logge på. Se den sidste måneds
indlæg her.
Når vi (kæresten og undertegnede) flytter indenfor de næste 4 måneder, er
jeg sikker på at jeg ikke skal have "Sofanet" igen, men derimod det
langsomme, men stabile isdn fra "Snøledanmark"

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-03-02 21:58

Hjorth skrev:

>Jeg glemte at spørge om e-mail og adressemuligheder for samme.

Du får en mailadresse.

>Jeg har p.t. en adresse ved TDC, som jeg har anvendt i 7-8 år tor jeg.
>Hvad er mulighederne ved Stofa?

Hvad mener du? Du kan fortsætte med din gamle, gå over til den
nye, eller benytte dem i flæng.

>Jeg har tilmeldt mig, men vil gerne vide om der er andre og bedre muligheder.

For de fleste er Stofanet den billigste mulighed for permanent
opkobling uden tidsafgift hvis det altså er tilgængeligt. Kun
hvis ens behov ligger væsentligt over 5 GB pr. måned, behøver man
studere andre muligheder.

--
Bertel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-03-02 09:25

Hej

Hjorth wrote:

> Jeg bruger Me. Er der nogle, der evt. har vejledningen, så jeg kan forberede
> mig?

Det er samme setup som Win98 - brug netværkskortet som følger med og lad
den bruge DHCP. Så er dit problem løst.

> Jeg glemte at spørge om e-mail og adressemuligheder for samme. Jeg har p.t.
> en adresse ved TDC, som jeg har anvendt i 7-8 år tor jeg.

Der er ikke noget i vejen for at beholde den. Du kan altid hente din
post fra en anden udbyder. Når du så sender så sender du post med din
gamle email adresse som afsender, men bruger Stofa's mail server til
udgående post.

> Hvad er mulighederne ved Stofa? Jeg har tilmeldt mig, men vil gerne vide
> om der er andre og bedre muligheder.

Op til 5Gb er det 300,-/md derefter 10 øre pr mb. Bedre muligheder -
tjah - lad vær med at tro at græsset er grønnere på den anden side. Alle
udbydere har problemer og på mit arbejde er vi efterhånden en del som
har en eller anden form for bredbånd og der kommer klart mere brok fra
ADSL brugerne end fra Stofa brugerne.

Hvis du i snit skal downloade mere end 7gb om måneden så se dig om efter
en anden løsning.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk