Hvilken processor
Fra : Spirit

Dato : 22-03-02 20:46

Hejsa

Mon ikke det er ved at være tiden til at skifte den gamle P2 450 MHz ud :)

Men skal jeg vælge Intel P4 eller AMD XP og hvilket tilhørende bundkort?
Computeren bruges til kontorprogrammer (MS Office) og grafikprogrammer
(Corel).
Og det bliver da også til lidt spil, men er ikke væsentligt vigtig for mig.
Overclockning er ikke på tale.

Jeg vægter et stabilt system langt højere end hastighed.

Mvh Spirit

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-03-02 00:07

"Spirit" <ikkeminemail@snyd.dk> wrote in message
> Mon ikke det er ved at være tiden til at skifte den gamle P2 450 MHz ud
:)

Måske...

> [...]
mig.
> Overclockning er ikke på tale.
> Jeg vægter et stabilt system langt højere end hastighed.

Så er der ikke grund til at skifte ud.

Jeg har en en PII-400, TNT2, 256 MB RAM.

Den er kraftig nok til de spil jeg spiller (NFS High Stakes) og kontorpakke
(OpenOffice.org). Grafik har den heller ingen problemer med.

Hvor meget RAM har du i ?
Hvilket OS (Win98, Win2000 eller WinXP) ?
Hvilket disksystem (IDE-afart eller SCSI-afart) ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Finn Holger

Dato : 23-03-02 20:40

AMD er billigst, jeg har selv en XP1700+ (i lydløs opsætning, jeg gider ikke
støj). Svarer vel til en 2GHz P4.

HVis du ALLIGEVEL overvejer O.C., kan du med stor fordel vælge P4 Northwood
1600A, der gennemsnitligt bliver sparket op med standard køling stabilt til
2.3 GHz.

Fra : Per Kyhn

Dato : 28-03-02 11:12

AMD er langt hurtigere end pentium, men pentium er et mere stabilt system.

Fra : Deaster

Dato : 28-03-02 12:08

"Per Kyhn" <per.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> AMD er langt hurtigere end pentium, men pentium er et mere stabilt system.

Hvad er det for noget sludder ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 28-03-02 12:44

Per Kyhn wrote:

> AMD er langt hurtigere end pentium, men pentium er et mere stabilt system.

Så vidt jeg ved er det ikke videnskabeligt bevist.
Til gengæld er der ingen tvivl om at AMD processorer er billigere end
Intel processorer.

PS. Gider du ikke klippe i det, du ikke direkte svarer på væk, og svare
UNDER det skrevne. Kig evt på http://usenet.dk

--
/kenne
A trainstation is a place where trains stops.