SCSI 2904 ctrl. prob løst, nu nyt problem ~
Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 19:39

tak for hjælpen til Bjarke, og Erik

jeg fik controlleren til at kører vha. 7800_fms303_disk1.exe

men nu vil PCen ikke lukke ned :-/

må hellere starte med at sige at det er et AT system
når jeg vælger "lukke computrern" luk win menuen
så får jeg ikke længere den sorte skærm med ordene
" du kan nu slukke"

den hænger med et win logo skærm billede
hvor der nederst står "win lukkes"

well, det er et mindre problem, da der ikke opstår problemer
ved at jeg slukker for strømmen på dte tidspunkt, men helt
rigtigt er det jo ikke :-/

damn, jeg er træt af at bygge PCer lige nu..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 19:54

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c9b7a41$0$58885$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> tak for hjælpen til Bjarke, og Erik
>
> jeg fik controlleren til at kører vha. 7800_fms303_disk1.exe

skønt

> men nu vil PCen ikke lukke ned :-/

Hvad siger du til IRQ problemer nu?

Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 20:48

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3c9b7da2$0$58848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hvad siger du til IRQ problemer nu?

ingen officielle

men det bliver noget hekseri, at få
4 ud af 4 PCI slots i drift, uden konflikter..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 21:21

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c9b8a63$0$58896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> men det bliver noget hekseri, at få
> 4 ud af 4 PCI slots i drift, uden konflikter..`

Tjaa ja,,,

jeg har 6 PCI slots, og har da også mine problemer med 3 kort samt alt det
andet lort...

Ved nogen hvorfor serial portene ikke kan køre på samme IRQ? Jeg instillede
det ellers så fint i bios. Men de vil ikke virke. Men tilgengæld var der
således helt styr på IRQ adresserne.

Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 21:44

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3c9b9232$0$58894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
>Tjaa ja,,,
>
>jeg har 6 PCI slots, og har da også mine problemer med 3 kort samt alt

synes det plejer at gå meget godt, i min primære maskine
der benytter jeg 4 udaf 5 PCI slots + agp + 2 x com + LPT +
USB + samt 3 udaf 4 IDE HD controllere
planken er et Abit BX133

jeg måtte dog opgive at få et kort i det sidste PCI slot

> [...]
instillede
>det ellers så fint i bios. Men de vil ikke virke. Men tilgengæld var
hæ, jeg har disablet begge com porte, for at få lidt ekstra IRQ
til rådighed

men såsnart jeg forsøger at få mere end 2 PCI kort i bundplanken,
skaber den sig :-/

Fra : petersen_michael

Dato : 23-03-02 14:34

nu kører det 100%

pointen er at man skal instalerer driverne til bundplanken
det er åbentbart meget nødvendigt med sådan noget
VIA chipset slumtronic..
synes ikke Intel chipset er så vanskelige at arbejde med..

det er bare lidt vanskeligt at skovle en driver CD i computeren
nå nu CD drevet er et SCSI drev, og PCen ikke er så
samarbejdsvillig mht. SCSI controlleren, før driverne er instaleret..

men med trix, og tålmodighed, og flytten rundt på
kortene så lykkedes det at få 4 ud af 4 PCI slots
fyldt