Lidt nyt om Laban og Freja :-)
Fra : Gidde

Dato : 29-01-01 20:52

Hejsa
- Vil lige opdatere lidt på, hvordan det går med de to nussede dyr.
Freja har det ikke sååå godt i aften...imorgen tidlig (før Fanden og
hans venner får sko på) skal vi til dyrlægen, fordi hendes ene øje
tilsyneladende er betændt. Det vædsker lidt, der er noget ulækker puds i
og slimhinderne i øjet er hævede og røde. Suk, jeg opdagede i går
eftermiddags, at hun gik og lukkede det ene øje...og siden jeg bestilte
tiden hos vet'en i dag, er det bare blevet værre...håber sådan, at det
ikke er noget slemt. Hun virker lidt træt og trist... Laban er lidt
irriteret over at hun ikke gider lege, og hun vil jo helst bare slappe
af og blive nusset lige nu.
Ellers er de to røvere nået så langt, at Freja et par gange nu har
fået lov at sove i fodenden hos Torben i sengen...Laban vogter ellers
nidkært over os sovende mennesker. Faktisk har hun reelt sovet i
fodenden mere end et par gange nu...
De gnider ofte hoveder, og i dag prøvede Freja kort at slikke lidt
på Labans ene øre. Laban får ikke lov til at lægge sig tæt op ad hende
endnu, men jeg har præsteret at ha dem begge hos mig i sofaen på een
gang: Og det siger ikke så lidt, når man tager i betragtning at vores
2-personers er så lille at vi to mennesker næsten ikke kan finde ud af
at dele pladsen.
Freja har fundet en ny sjov leg (til Labans store fortrydelse), hvor hun
farer rundt under køkkenbordet og jager Labans hale ... Laban befinder
sig altid på køkkenstolene
En sjælden gang imellem bliver Laban pludselig ret dominerende og
truer hende enormt meget....hvis hun så bevæger sig hurtigt væk eller
bare gør et eller andet forkert, så går han på hende. Det virker som om
de bare slår efter hinanden med poterne uden at kløerne kommer frem, men
vi afbryder dem så snart det virker for risikabelt. Det sker sjældent,
og som regel kan Freja få ham til at slappe af ved at kigge væk....
Vi forsøger at lege lidt ekstra med Laban, så han ikke skal føle at
alting har ændret sig til det værre...men da de to katte leger en del
sammen, har han tilsyneladende selv mindre behov for vores lege...i alt
fald gider han ikke altid: Så hellere fræse rundt i lejligheden sammen
med, efterfulgt af og efter Freja
Alt i alt ser de ud til at holde af hinanden, trods de små skærmydsler
(hvis det er det det hedder).
Mange hilsner Gitte og de to superkatte Freja og Laban

Fra : Kirstine

Dato : 29-01-01 21:00

In article <3A75CA79.6FDBEC28@hum.auc.dk>, gjlo98@hum.auc.dk says...

> Freja har fundet en ny sjov leg (til Labans store fortrydelse), hvor hun
> farer rundt under køkkenbordet og jager Labans hale ... Laban befinder
> sig altid på køkkenstolene

Hejsa

*GG* ...fik da lige et latteranfald!! Det må være utroligt sjovt at se
på.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-01-01 23:11

Gidde skrev
snip
[...]
snip slut

hehe, føler i jer så ikke nedgraderet til kattebakketømmere og
foderautomater ?? fnis..

Det er rart at høre at det går så godt, der er nu ikke noget som en af sin
egen art, at gøre "arts ting" med ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa