SCSI controller Adaptec 2904 instalations ~
Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 17:56

Hej, jeg er ved at opgraderer noget gammelt, til noget knap så gammelt

i den forbindelse, skal min 2904 over på en ny bundplanke
( et Epox EP-58MVP3C-M )

jeg når så langt at win98-2 finder kortet bliver genkendt som et
AIC-7850
( det hedder chippen på controleren ) så langt så godt

der skal instaleres en fil scsi.inf no problems

så skal der bruges en fil Aic78xx.mpd

her går det galt, jeg har lånt filen fra den PC jeg skriver på nu,
hvor der sidder en 2940UW
og kopieret den til problem maskinen..
men når den begyder at gnave i filen, så går PCen kold, og genstarter

jeg har DL aspi drivere fra Adaptec´s web

og instaleret, det hjælper ikke, jeg har flyttet kortet rundt i de
forskellige
PCI slots, hjælper ikke, jeg har ingen IRQ konflikter..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 18:02

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c9b623e$0$58848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> jeg har DL aspi drivere fra Adaptec´s web

ASPI drivere?

Har du prøvet disse drivere, og prøve at fjerne og installere på nyt?

<http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?cat=/Product/AVA
-2904&filekey=7800_fms303_disk1.exe>

Så er det jo mig her, der bare har smidt 2940AU i XP maskine,, og det kører
bare...

Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 18:48

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3c9b6396$0$58878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>ASPI drivere?
>
>Har du prøvet disse drivere, og prøve at fjerne og installere på nyt?

jepser, aspi driverne har ingen betydning, for om jeg kan instalerer
controlleren, SVJH var aspi driverene også kun til for at skidtet kunne
virke under Dos

> [...]
t/AVA
>-2904&filekey=7800_fms303_disk1.exe>
>
>Så er det jo mig her, der bare har smidt 2940AU i XP maskine,, og det

2940 er noget helt andet

det virker, men jeg var nærrig, da jeg stod og manglede en ekstra
controller til at trække en Cd spille, og en brænder..

2904 har ellers klaret jobbet godt, på det gamle mobo..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 18:55

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> wrote in
message news:3c9b6e6f$0$58870$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> 2940 er noget helt andet
>
> det virker, men jeg var nærrig, da jeg stod og manglede en ekstra
> controller til at trække en Cd spille, og en brænder..

Købte du den fra ny?

Jeg stod og skulle bruge en scsi controller til min scanner. Da USB kører
bare SÅ dårligt... Så kiggede jeg lidt i markedsgrupperne, et par dage..

Hvorefter jeg købte 2940AU til 240 Kroner, og et 2 meter kabel med 50 Pin
micro et eller andet for 100 kroner..

Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 19:18

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen
<3c9b7005$0$58866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Købte du den fra ny?

jepser, har haft 2904 fra ny, jeg købte den sprit
ny 10 02 00 ( altså er den ca 2 år gammel )
og den har kørt uproblematisssk, ind til nu hvor jeg byder
den et nyt bundkort

bundkortet derimod har jeg lige købt i news:dk.marked.privat.edb

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-03-02 18:07

petersen_michael wrote:

> i den forbindelse, skal min 2904 over på en ny bundplanke
> ( et Epox EP-58MVP3C-M )

Du mener 2940, ikke ?

> jeg når så langt at win98-2 finder kortet bliver genkendt som et
> AIC-7850
> ( det hedder chippen på controleren ) så langt så godt

Næ, har aldrig set andet end AIC-78xx ?

> [...]
> hvor der sidder en 2940UW
> og kopieret den til problem maskinen..
> men når den begyder at gnave i filen, så går PCen kold, og genstarter

Spørgsmål, hvilken bios ? svjh før 2.16, manuel terminering, efter
automatisk, og hvad har du på bussen ? - terminering ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 18:11

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Du mener 2940, ikke ?

2904 findes der da.

http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppdetail.html?cat=/Product/AVA-29
04&prodkey=AVA-2904

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 18:12

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Spørgsmål, hvilken bios ? svjh før 2.16, manuel terminering, efter
> automatisk, og hvad har du på bussen ? - terminering ?

Der er vist ingen bios i 2904´eren

Fra : petersen_michael

Dato : 22-03-02 18:30

Erik G Christensen skrev i meddelelsen
<3C9B64A4.DAACBD44@post1.tele.dk>...

Hej Erik

>Du mener 2940, ikke ?

nej jeg mener _ikke_ 2940 jeg mener 2904 en lille nærrig
controller, der kan håndterer 7 SCSI-2 enheder der er ikke nogen boot
option, eller noget, nå ja og så er der et externt stik, fx til scanner

>Spørgsmål, hvilken bios ?

der er ikke nogen bios, på en 2904

>svjh før 2.16, manuel terminering, efter
>automatisk, og hvad har du på bussen ? - terminering ?

jeg har prøvet at instalerer dels medens min Plextor 40max
( termineret )
var monteret, og dels uden nogen enheder monteret