Haster, Konfig manager til Zyxel ISDN mode~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 17:52

Hej folkens..

Der må være nogen der har erfaringer med at få Zyxel Konfig manager til at
funke med Zyxel Omni.net LCD og XP..

Når jeg prøver kan programmet ikke finde modemmet...

Modemmet virker perfekt, men programmet kan altså ikke finde modemmet.

Nogen der ved om der er problemer med programmet, sammen med XP?

Driverne som der er installere er fra XP. Hvis jeg prøver at installere
Zyxel´s drivere vil Windows ikke installere.

Det er rimeligt vigtigt, da jeg skal konfig numre til telefon´er.... Jeg har
ikke rodet med det i langt tid. Så jeg kan ikke huske om jeg tidligere har
haft held med det..

Jeg har installeret RVS, et ISDN fax program....

Programmet kører ikke som system-service... har også prøvet at disable
driverne. Men Zyxel manageren virker stadig ikke....

Har også også prøvet med forskellige interfase hastigheder, helt fra 9600
til 460800 bits/s modemmet virker på alle hastigheder, men programmet kan
ikke finde det stadigt. Modemmet sidder til COM 4. ved ikke hvorfor kalder
den com 4. Den sidder i com1 porten på computeren... Men jeg kan vælge det
manuelt i konfig programmet, men stadig intet held.

Nogen ide´er ? Det er ved at irretere mig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 23:10

Sig mig, ingen der kan hjælpe???

Der var for 2 år siden vild aktivitet om Zyxels ISDN adaptere på de interne
Wol nyhedsgrupper.... Så der må da være nogen derude med et sådan Monster

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 22-03-02 23:13

> Sig mig, ingen der kan hjælpe???
>
> Der var for 2 år siden vild aktivitet om Zyxels ISDN adaptere på de
interne
> Wol nyhedsgrupper.... Så der må da være nogen derude med et sådan Monster

Det kunne jo være at de, der skrev så meget for 2 år siden ikke har været
ved computeren de sidste 5 timer

Vh
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 23:21

> Hej folkens..

Lige en update..

Jeg kan kommunikere med modemmet med AT kommandoer via huberterminal.. Om
jeg så kan finde ud af at bruge det, er en anden sag Men jeg kunne da
finde ud af at foretage et opkald på B1 kanalen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 23:53

> Lige en update..

Nu har jeg da konfiguredet det nye nummer... som hjælp brugte jeg manualen..

at
OK
AT&Z16=46141215
OK

Problemet er bare at det nye nummer ikke ringer ind på modemmet mere... Det
gjorde det 10 minutter efter oprettelse.. Men hvorfor ikke nu??

Fra : frank damgaard

Dato : 25-03-02 09:36

In dk.teknik.telefoni.isdn Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Nu har jeg da konfiguredet det nye nummer... som hjælp brugte jeg manualen..

> [...]

???
Hvilken model har du af Zyxel ?

Er det mon ikke AT&ZI6=nnnnnnnn ?

> Problemet er bare at det nye nummer ikke ringer ind på modemmet mere... Det
> gjorde det 10 minutter efter oprettelse.. Men hvorfor ikke nu??

Kontroller opsætning med:

at&ZI? : viser ingående opsatte numre på protokol og phone1/2
at&ZO? : viser opsætning af de udgående numre (til vis nummer)

Måske et andet program har været inde at slette/ændre opsætningen
siden du sidst ændrede det ?

Med "AT$" kan man i øvrigt få udlæst den aktuelle liste
af AT kommandoer.

--
no signature :)