user rights
Fra : Nikolaj Dahl

Dato : 22-03-02 17:05

Hvordan kan jeg ændre rettigheder på et home dir for en bruger der ikke er
eksisterer mere ?
vil bare give fuld rettigheder til alle i det /usr/home/bruger

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 22-03-02 17:30

Nikolaj Dahl wrote:
> Hvordan kan jeg ændre rettigheder på et home dir for en bruger der ikke er
> eksisterer mere ?
> vil bare give fuld rettigheder til alle i det /usr/home/bruger

i en xterm :
$ man chmod
i en anden xterm :
su -
<enter root password>
# chmod <options> /usr/home/<username>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Nikolaj Dahl

Dato : 22-03-02 18:27

tak for det hurtige svar =)