Ny forhandler af TMG i Norden
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-03-02 14:40

Der er nu kommet en fælles distributør for slægtsforskningsprogrammet
The Master Genealogist i Norden. Firmaet, som også forhandler andre
programmer, samt diverse tilbehør, bøger, mikrofichelæsere m.m. har en
hjemmeside: http://www.targenor.no/bok/

Angående TMG, version 5.0: der er tilsyneladende atter engang gået
fisk i frigivelsesdatoen og p.t. kan der ikke forudses præcist hvornår
den bliver tilgængelig. På mailinglisten for TMG-brugere anbefales det
nye købere at bestille version 4.5 nu, da opgradering til 5.0 er så
gratis.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 22-03-02 21:53

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den bliver tilgængelig. På mailinglisten for TMG-brugere anbefales det
> nye købere at bestille version 4.5 nu, da opgradering til 5.0 er så

Det er nu mere end 1 år siden, TMG 5.0 første gang blev meldt klar i en
32-bit version (hvilket bl.a. betyder lange filnavne mv., og 32-bit blev
indført i Windows for mere end 6 år siden!!), og i januar 2002 kom den næste
forsinkelse, hvor den blev den meldt klar indenfor 1 måned, uden der dog er
kommet noget endnu

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : torleif haugødegård

Dato : 22-03-02 22:57

Fri, 22 Mar 2002 21:52:54 +0100, "Ole P. Bielefeldt"
<ole.bielefeldt@adslhome.dk> :

> [...]
>forsinkelse, hvor den blev den meldt klar indenfor 1 måned, uden der dog er

........et sitat fra no.fritid.slektsforsking.it..............:

From: Kåre A. Lie <alberlie@online.no>
Newsgroups: no.fritid.slektsforsking.it
Date: Thu, 21 Mar 2002 12:54:58 GMT

Det hender at noen undres over hvor lenge det er til neste oppdatering
av TMG kommer ut.

Her er siste nytt om spørsmålet, sakset fra et innlegg på
soc.genealogy.computing fra Bob Velke, som lager TMG:

>What's the ETA on the release of TMG V.5?

Please don't press me for an estimate. I said casually in the
newsletter at the end of January that I thought that we were about a
month away - and we've had one unexpected frustration after another
since then. I can tell you that nobody has ever worked harder to get
a new product out the door and there is nothing that our developers,
beta testers, and families want more than to get to the end of this
long road. We are locked in our offices and are working off
high-octane foods <g>.

>we're waiting patiently Bob

Some people are not so patient and I can't blame them. It has been a
long wait. But The Master Genealogist v5 has been re-written from the
ground up (some features many times <g>) including all of the features
which have given v4 the reputation of still being the most powerful
family history product on the market, including witnessed events,
roles, timelines, user-defined accents, unlimited flags, source
templates, sentence variables, research log, multi-lingual output,
etc. Version 5 also includes all of the new features introduced a few
months ago in Family Tree SuperTools, including multiple data sets in
the same project, new wall charting features, powerful new filters,
web searching, multi-media slideshows, the new Project Explorer, focus
groups, user-defined screen layouts, etc. To TMG5 we've also added
innovative new features like name and place _styles_, name variations
linked to specific events, user-defined box styles (ie. frames), and
more. And aside from the brand new interface, we've added a bunch of
new features for those who found TMG4 hard to use, including a
Beginners data entry mode, quick tips, cue cards, item tips, lots of
right-click shortcut menus, and more.

It has been a long haul, a complicated testing process, and an
exhausting ordeal for all of us. TMG5 will revolutionize family
history software and there's nothing that we want more than to get it
in your hands! If you'll subscribe to our newsletter
(www.whollygenes.com/newsletter.htm), then I really hope to have an
announcement before too much longer.

So thank you. I know that it is hard to be patient. We do appreciate
it.

-Bob

mvh Torleif Haugødegård, Hamar.
haugoede@online.no

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-03-02 07:52

On Fri, 22 Mar 2002 21:52:54 +0100, Ole P. Bielefeldt wrote:

> [...]
>forsinkelse, hvor den blev den meldt klar indenfor 1 måned, uden der dog er

Nu er det jo altid en fornøjelse, hvis man kan komme til at nedgøre et
konkurrerende produkt, men jeg kan nu ikke rigtig se sensationen i det
du skriver. Du beskriver hændelsesforløbet korrekt, men overser at
softwarefirmaer kan have dybt forskellig udgivelsespolitik.

Wholly Genes har altid været meget konservative med hensyn til at
sprøjte nye versioner ud. Mottoet er: "Den kommer når den er klar!". I
modsætning hertil (ingen nævnt ved navn), er der andre udspyr et sandt
virvar af smårettelser, tillæg, erstatningsmoduler og andet i et
rasende tempo. Jeg påstår dermed ikke, at Wholly Genes aldrig har
udsendt rettelsespatches, for det har de, men kun for at rette nogle
småfejl, der alligevel var sluppet gennem de omfattende betatests,
samt et enkelt tilfælde en mellemversion for at imødekomme en stor
portion nye brugere der kom til, efter at Ultra Family Tree gik bort.

Når version 5.0 udkommer, vil den cementere TMG's ry som det absolut
stærkeste og mest professionelle slægtsforskningsprogram på markedet.
Jeg har kendskab til en del af de nye features og de mere end antyder,
at det hele har været ventetiden værd.

Lad os for himlens skyld ikke begynde en længere krig om hvilke
programmer der er bedst. Jeg synes bare lige jeg ville anholde et lidt
ufint angreb på TMG, velsagtens for at køre dit eget program - Family
Tree Maker -. i stilling som værende markedets bedste, nyeste, mest
fejlfrie o.s.v., o.s.v.?

Ha' en god weekend med hver Jeres software )

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Arne Eckmann

Dato : 23-03-02 15:05

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo altid en fornøjelse, hvis man kan komme til at nedgøre et
> konkurrerende produkt, ...

Men, samtidig kan det være en dyr fornøjelse, fordi
erfaringen viser, at den der rakker ned på konkurrerende
produkter, ofte selv mister potentielle kunder på den konto.

Så, jo mere Ole går i flæsket på andre produkter, jo mere
stagnerer salget på det produkt, han selv repræsenterer.

med venlig hilsen
Arne