Installation af Seagate Hardisk 40 GB
Fra : PerMand

Dato : 22-03-02 14:01

Har købt en ny hardisk på 40 GB af mærket seagate, men min computer
vil ikke finde den, når jeg sætter den til. Ved auto detection går
computeren død.
jumperen er sat som master, og det er pt. det eneste drev, som er sat
til.
Mit bundkort er et LE-440 Pentium II, og der er en award modular bios
i.
Jeg bruger windows 98 som styresystem. Der er ingen problemer med at
finde den originale harddisk, cd-rom drev eller brænder.

på forhånd tak.

Fra : Ricki

Dato : 22-03-02 14:09

> [...]
> computeren død.
> jumperen er sat som master, og det er pt. det eneste drev, som er sat

Har du prøvet at vende stikket? Det kan vende forkert!

Hilsen Ricki

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 22-03-02 14:28

Hejsa

Du skal sandsynligvis opdatere din bios, for at få den til at godkende
Harddisken på 40 GB. Hvis ikke det hjælper så prøv at sætte jumperen til
nogen ligende "limit capacity to 32 gb", det hjalp på en gammel k6-2 400
hvor jeg havde samme problem.

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-02 15:44

"Lasse Kjærsgaard" <lassekj@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Harddisken på 40 GB. Hvis ikke det hjælper så prøv at sætte jumperen til
> nogen ligende "limit capacity to 32 gb", det hjalp på en gammel k6-2 400

Med al behøring respekt i øvrigt, så svarer det tip til at sige: "Jeg købte
en ny elpisker til køkkenet, men ledningen kunne ikke nå hen til stikket, så
nu drejer jeg skålen rundt i stedet".
Kan din hardware (BIOS) ikke læse en stor disk? -> Overlay!
http://www.seagate.com/support/kb/disc/index_faq.html#DDO

/Chr

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-03-02 00:25

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> Med al behøring respekt i øvrigt, så svarer det tip til at sige: "Jeg købte
> en ny elpisker til køkkenet, men ledningen kunne ikke nå hen til stikket, så
> nu drejer jeg skålen rundt i stedet".

Mener at IBM brugte den løsning en overgang. Såå

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-02 00:53

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Mener at IBM brugte den løsning en overgang. Såå

Såå hvad?
Det gør de fortsat, men det ændrer jo ikke på det ærgerlige i, ikke at kunne
anvende hele sin harddisk.

/Chr