rpm-update
Fra : Bent Wagner

Dato : 22-03-02 11:49

Hej alle

Min RedHat rpm-update virker ikke mere.

Uanset hvilke pakker jeg vælger siger den

Perl-Perl-RPM 0.291-2 requires librpm.so.0
Perl-Perl-RPM 0.291-2 requires librpmio.so.0

Begge filer har jeg allerede i /usr/lib/

Er det nu slut med at opdatere fra RedHat??

Bent Wagner

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-03-02 12:11

Bent Wagner wrote:

> Hej alle
>
> Min RedHat rpm-update virker ikke mere.

Det gør min heller ikke. Dvs. jo, men kun hvis du ikke vælger de
rpm orienterede opdateringer. imlib, som der er kommet en opdatering
på i dag, kører udemærket igennem.

> Perl-Perl-RPM 0.291-2 requires librpm.so.0
> Perl-Perl-RPM 0.291-2 requires librpmio.so.0

Samme her. Det er formentlig en bug i den nye version af up2date.

Jeg gad ikke lige at fejlmelde den/søge i deres bug database, men
hvis problemet fortsætter, må man nok te'et.

-Claus

Fra : Bent Wagner

Dato : 22-03-02 13:05

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> wrote:

>Det gør min heller ikke. Dvs. jo, men kun hvis du ikke vælger de
>rpm orienterede opdateringer. imlib, som der er kommet en opdatering
>på i dag, kører udemærket igennem.

Ok tak, jeg prøver lige imlib.

Bent Wagner

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-03-02 20:49

Bent Wagner wrote:

> Ok tak, jeg prøver lige imlib.
>
> Bent Wagner

Jeg har installeret alle opdateringer via up2date, uden
problemer.

Martin.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-03-02 20:53

Martin Andersen wrote:

> Jeg har installeret alle opdateringer via up2date, uden problemer.

Hvilken RedHat version bruger du ? Jeg bruger 7.1 (på dén maskine).

-Claus

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-03-02 20:55

Claus Rasmussen wrote:

> Hvilken RedHat version bruger du ? Jeg bruger 7.1 (på dén maskine).
>
> -Claus

Jeg bruger 7.2 (2 maskiner).

Martin

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-03-02 20:57

Martin Andersen wrote:

> Jeg bruger 7.2 (2 maskiner).

Hvis Bent læser med endnu, kunne det være interessant at vide, hvad han
bruger.

-Claus

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-03-02 12:41

Claus Rasmussen wrote:

> Samme her. Det er formentlig en bug i den nye version af up2date.
>
> Jeg gad ikke lige at fejlmelde den/søge i deres bug database, men
> hvis problemet fortsætter, må man nok te'et.

Jeg skrev til RedHat i stedet. De svarede:

The perl-Perl-RPM package has been renamed to rpm-perl. Try
uninstalling the old package and installing the new one:

rpm -e --nodeps perl-Perl-RPM
up2date rpm-perl

You should then be able to proceed with your update.

Thank you,
RHN Team

Virker fint.

-Claus