lydkort problem
Fra : P.Sørensen

Dato : 22-03-02 10:40

Jeg har isat et avance (als4000) lydkort i en W98se computer. Jeg
installerer driver og anden "bundled software" direkte fra cdèn, som fulgte
med kortet.
Først virkede det ikke, men så fandt jeg - efter hjælp her fra gruppen - ud
af, gennem biosèn at disable det lydkort, der var "onboard" - og så virkede
det.
Indtil computeren har været slukket. Så virker det ikke mere. Onboard kortet
ER stadigvæk disablet.
I enhedshåndtering er der et gult udråbstegn, og en forklaring: "denne enhed
er enten ikke til stede, virker ikke korrekt eller driverne er ikke
installeret (code 10)"
Hvordan kan det nu være - og hvad kan jeg gøre??
Preben

--
ps@vestnet.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-03-02 11:09

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
snip
> Hvordan kan det nu være - og hvad kan jeg gøre??
> Preben
>
> --
> ps@vestnet.dk

Prøv at fjerne det fra Enhedshåndteringen, genstart maskinen og lad Windows
selv finde og installere det.

--
Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!) Men ikke pt. da min udbyder er

Fra : P.Sørensen

Dato : 22-03-02 11:48

> Prøv at fjerne det fra Enhedshåndteringen, genstart maskinen og lad
Windows
> selv finde og installere det.

Det har jeg nu prøvet. Den fandt kortet, og jeg valgte "har cd" - og den
købte det og installerede tilsyneladende færdig - men stadig ingen lyd?? Og
stadig gult udråbstegn ved lydkortet i enhedshåndteringen...
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-02 13:20

> [...]
Og
> stadig gult udråbstegn ved lydkortet i enhedshåndteringen...

1) Kan være en ressoucekonflikt. Bruger kortet samme IRQ som en anden enhed?
2) På nogle bundkort skal du disable det onboard lydkort FLERE steder -
eller fortsætter PnP med at tildele det onboard lydkort en IRQ.
3) Har du valgt "Reset configuration Data" efter du disablede dit lydkort?

/Chr

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 22-03-02 13:19

> [...]
Og
> stadig gult udråbstegn ved lydkortet i enhedshåndteringen...

Prøv at flytte kortet til en anden PCI slot....det har hjulpet før...

--
Mvh. Kim, Aalborg
--

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak.
Utroligt folk ikke magter at tage dette som en selvfølge.