manuelle kørestole
Fra : lino

Dato : 22-03-02 10:03

hej,

hvad kaldes den ring/det hjul, der er skruet fast på hjulet med dæk, og
som man tager fat i for at dreje hjulet rundt?
jeg har brug for en reference i form af websted el. lign til at sende
videre som dokumentation

på forhånd tusind tak for hjælpen
vh
lise

http://www.kandu.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 22-03-02 13:24

"lino" <lino.news@kandu.dk> skrev

> hvad kaldes den ring/det hjul, der er skruet fast på hjulet med dæk, og
> som man tager fat i for at dreje hjulet rundt?

Så vidt jeg husker kaldes de store hjul drivhjulene og ringen for
drivringen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : lino

Dato : 22-03-02 14:00

hej,

tusind tak for hjælpen!

vh
lise

http://www.kandu.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-03-02 16:14

Lotte M skrev:

>Så vidt jeg husker kaldes de store hjul drivhjulene og ringen for
>drivringen.

Min ergo (4-6 ergoer siden) kaldte den en fingerring.

Jow for den var til fingrene modsat dækket.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 25-03-02 12:43

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Min ergo (4-6 ergoer siden) kaldte den en fingerring.
>
> Jow for den var til fingrene modsat dækket.

Da jeg sad i manuel stol pillede jeg drivringen af og brugte
dækket, så blev stolen smallere
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-03-02 22:12

Lotte M skrev:

>Da jeg sad i manuel stol pillede jeg drivringen af og brugte
>dækket, så blev stolen smallere

Og fingrene sortere.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Lotte M

Dato : 26-03-02 22:41

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Og fingrene sortere.

Det skete under alle omstændigheder - derfor brugte jeg
næsten altid cykelhandsker og havde altid vådservietter
med i tasken.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-03-02 20:32

On Fri, 22 Mar 2002 13:23:48 +0100, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker kaldes de store hjul drivhjulene og ringen for
>drivringen.

Hedder det ikke ballonring - eller taler vi ikke om det samme?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk