database - udtræk
Fra : phoye

Dato : 22-03-02 09:34

Hej,
Jeg har en række med en masse attributter. Det er således at brugeren kan
trække data fra hver enkel attribut f.eks skal jeg udtrække fra fornem:

$sql="select form, count(form) as nummer from personlize where
indexnr='$indexnr' group by form;";
$query= mysql_query($d_sql) or die(mysql_error());

}

while($name=mysql_fetch_array($query))
{
$labels[]=$name['form'];
$date_form[]=$name['antal'];

}

Men hvis jeg har 20 andre personkaraktere er jeg i øjeblikket nød til at
lave 20 forskellige forespørgelser!! ÆV

Jeg har forsøgt at generalisere det med:

$sql="select '$emne', count('$emne') as nummer from personlize where
indexnr='$indexnr' group by '$emne';";
$query= mysql_query($d_sql) or die(mysql_error());

}

while($name=mysql_fetch_array($query))
{
$labels[]=$name['$emne'];
$date_form[]=$name['antal'];

}
Men det virker ikke da database brokker sig ved
$labels[]=$name['$emne'];

Er det nogen foreslag??

Tak
//phoye

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-03-02 21:24

On Fri, 22 Mar 2002 09:34:16 +0100, "phoye" <dsl32041@vip.cybercity.dk>
wrote:

>$sql="select form, count(form) as nummer from personlize where
>indexnr='$indexnr' group by form;";
> $query= mysql_query($d_sql) or die(mysql_error());

Du gemmer din query i $sql, men kører en mysql_query($d_sql) ? Hvorfor?
Hvad indeholder $d_sql?

>Men det virker ikke da database brokker sig ved
>$labels[]=$name['$emne'];

Variabler i en streng omsluttet af ' bliver ikke erstattet med deres
indhold. Brug:

$labels[] = $name[$emne];

http://www.gartneriet.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-03-02 21:46

> Variabler i en streng omsluttet af ' bliver ikke erstattet med deres
> indhold. Brug:
>
> $labels[] = $name[$emne];

Mon ikke det skal være

$labels[] = $name['emne'];

Uden $ altså... Eller indeholder $emne navnet/nummeret på en kollone?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-03-02 22:09

On Fri, 22 Mar 2002 21:45:40 +0100, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Mon ikke det skal være
>
>$labels[] = $name['emne'];
>
>Uden $ altså... Eller indeholder $emne navnet/nummeret på en kollone?

Det tror jeg faktisk ikke. Det var jo også $emne som blev brugt som et
felt i den select:

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-03-02 22:43

> Det tror jeg faktisk ikke. Det var jo også $emne som blev brugt som et
> felt i den select:
>
> $sql="select '$emne', count('$emne') as nummer from personlize where
> indexnr='$indexnr' group by '$emne';";

Du har fuldstændig ret - jeg gik ud fra den første SQL sætning, og havde
helt overset den næste

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : phoye

Dato : 23-03-02 00:20

Du har fuldstændig ret Mads. Jeg vil afprøve det når jeg får tid.
Tak