Start hjælp!
Fra : Kjeld

Dato : 22-03-02 08:44

Hej NG

Jeg er en nybegynder inden for serverside asp m.v., så mit spørgsmål er om
nogen har kendskab til links til web sider, som beskriver emnet på en
forståelig måde for en nybegynder. Tænker her på sider som www.html.dk
(særdeles lærerig for en novice).

Formålet er, at jeg gerne vil lære noget om, hvordan man f.eks. kan opsætte
en sql (f.eks. my sql)database sammen med en en webside (webserver), så det
bliver muligt at hente oplysninger fra databasen ind på websiden, samt at
lagre oplysninger fra websiden i databasen gennem en formular og at de
lagrede oplysninger i sql databasen kan genbruges i forskellige
sammenhænge - f.eks. til visning på en webside og i en printer venlig udgave
m.v.. Eller til lagring og søgning af artikler m.v..

Da jeg ikke ved særlig meget om emnet, kan det godt ske at jeg teknisk set
er på et vilspor med hensyn til hvilke metoder der kan anvendes.

Så hvis du kender et par links til emnet for en novice?

MVH

Kjeld