Sikring mod dobbelt-tilmelding.
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 21-03-02 23:34

Hej.

Jeg er ved at lave et nyheds-brevs-system, hvor folk selv kan
tilmelde sig ved at angive navn og e-mail-adresse. Navnene og
e-mail-adresserne bliver så lagret i en Access-database, og det
fungere såmænd fint. Problemet er, at der jo også gerne skulle
være en sikring imod at den samme e-mail-adresse blev tilmeldt
flere gange... Lige nu ser min kode sådan her ud:

<%

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "

DSN = DSN & "DBQ=" &
Server.MapPath("../../../../DBs/Nyhedsbrev.mdb")

Conn.Open DSN

strSQL = "Insert Into Personer([Navn], [E-mail]) values('" &
Request.Form("Navn") & "', '" & Request.Form("E-mail") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

%>

HVordan får jeg den til at sammenligne den angivne e-mail-adresse
med listen af tilmeldte e-mail-adresser og skrive "UPS, et eller
andet", hvis e-mail-adressen allerede ER i databasen?

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 22-03-02 15:45

Du kan starte med at lave en select med den nye email og så tjekke at den er
EOF. Hvis ikke findes adressen allerede i deín db.

/Marten