buler og underlige hævelser igen
Fra : taina

Dato : 21-03-02 21:38

Hej NG!

Jeg er bare så jublende glad! Nu har jeg gået og kigget på min lille hest
(den der havde hævede ben og buler under maven) længe, og spekuleret på, om
hun var ok.
Og det er hun, sagde den meget flinke, rare dyrlæge, der var ude at kigge på
hende i dag. Hun havde bare muk på benene!

I får lige hele historien en gang:

Først ringede jeg til den første dyrlæge, jeg havde ude hos hende, og
spurgte igen, hvad det kunne være, da hun stadig var hævet. Han mente, at
han hellere måtte komme ud og kigge på hende igen. Det takkede jeg nej til -
han kunne ikke finde ud af, hvad det var første gang, og var mest bekymret
for et ar, som hesten har fået efter en temmelig stor operation, fordi hun
har været i noget tråd. Og da det egentlig lignede sig selv, som det så ud
første gang, syntes jeg ikke rigtigt at det kunne betale sig.

Jeg ringede så til den gamle dyrlæge for at få ham til at anbefale en ny
hernede i Vejle, men det kunne han ikke.

Jeg tyggede lidt på det hele, og besluttede, at jeg hellere måtte finde en
dyrlæge, der har opereret på heste - de bliver da ikke skræmt langt væk af
at se sådan et ar.
I mellemtiden svandt hævelsen omkring koderne, men benene virkede stadig
meget urene, og hyyyl, hun begyndte at hæve på knæet over det gamle ar.

Jeg fandt endelig en dyrlæge, der har set sådan et ar, men han var på ferie.
Hans meget flinke partner tog sig masser af tid til at snakke med mig i
telefonen og overbevise mig om, at hun nok ikke faldt død om med det samme,
mens jeg ventede på, at den tidligere-opererende partner kom tilbage fra
ferie.
Det gjorde han så i dag, og nu kommer hans nummer på dørskiltet. Ham kunne
vi nemlig begge to rigtig godt lide, Florina og jeg. Han var nemlig rolig og
rar og gad at svare på hvad jeg spurgte om, og gad at nusse hende lidt ind
imellem.

Vi har fået salve og noget at vaske i, og det gode humør tilbage (Ja jeg har
i hvert fald. Hesten fik det vist allerede først på ugen, da hun fik lov til
at komme på fold med vennerne igen.)

Tak for hjælpen undervejs

Masser af ride-glade hilsener fra Tina

Fra : Nina Svanholm

Dato : 21-03-02 22:52

Hej Tina og Florina!

Det er godt at høre at i er ved godt mod igen! Det er bare så
vigtigt at man har en god dyrlæge som man "kan" sammen med!

Godt at høre fra jer:0) God bedring med mukken!

Venlig hilsen Nina Svanholm.