Hvordan booster man sin adsl forb..
Fra : OZ

Dato : 21-03-02 17:55

Hej HG

Skulle dette være den forkerte grupper beklager jeg meget og tager gerne
imod en henvisning til den rette gruppe.

Hvilken DL kan man forvente med en ADSL forb. 100% er nok i overkanten men
hvad er realistisk? Min ligger ved ca. 85% af 1024 kb. er det ok eller skal
den tweakes?

Jeg har forsøgt mig med forskellige værktøjer der skulle sætte MTU til 1500
osv. Men jeg syntes ikke at min MTU kommer op på 1500, den er ligesom låst
til 1442!!
Er det TDC eller min D-link 804 der sætter denne begrænsning.

Er der andre der med succes har tweaket deres ADSL? Hvis ja hvordan her i
gjort??

På forhånd tak

Oz

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-03-02 18:57

In article <3c9a0fa5$0$72044$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, OZ wrote:

> Hvilken DL kan man forvente med en ADSL forb. 100% er nok i overkanten men
> hvad er realistisk? Min ligger ved ca. 85% af 1024 kb. er det ok eller skal
> den tweakes?

85% er fint, når man betaler ATM-celleskat.

--
Andreas Plesner Jacobsen | It's not the inital skirt length, it's the upcreep.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 21-03-02 19:32

"OZ" <no_spam_gonzo@strike-team.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken DL kan man forvente med en ADSL forb. 100% er nok i overkanten men
> hvad er realistisk? Min ligger ved ca. 85% af 1024 kb. er det ok eller

Lidt info taget fra www.makr.dk:

En byte består af 8 bits. Du skal derfor starte med at dividere antallet af
kbit med 8.
Dernæst skal du fratrække et antal procents overhead der varierer mellem
linje-typer.
For ADSL er den omkring 10-15% pga overheadet på ATM-celler der udgør mindst
5 byte header pr 48 byte data.!!

Regnestykket kommer så til at se således ud for en 256 kbit/s ADSL-linje:
256 / 8 = 32 kbyte/s
32 * 88% = 28,16 kbyte/s

Bagefter skal du så også fraregne de overheadtyper der altid er på
internet-forbindelser, nemlig ip-overhead og (som regel) tcp-overhead.

Som tommelfingerregel kan man derfor regne med at skulle dividere med 9
eller 10 for at finde nyttehastigheden på en linje.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : OZ

Dato : 21-03-02 21:17

Tak til jer begge

Oz

Fra : OZ

Dato : 22-03-02 00:05

> [...]

> til 1442!!
> Er det TDC eller min D-link 804 der sætter denne begrænsning.

Fejlen er fundet det var min D-link 804 der satte begrænsningen....

Via telnet wan mtu fik jeg sat min mtu til 1500, så nu virker det jeg er nu
på ca. 90% af 1024 altså omkring 920 stykker i DL.

Oz