SMS udsendelse
Fra : Anders

Dato : 21-03-02 17:19

Hej,

Jeg overvejer en applikation, som skal udsende SMS'er. Jeg har tidligere
anvendt xxxxxxx@sms.tdm.dk, men har hørt, at denne funktion nu er lukket.

Jeg har heldigvis også hørt, at man skulle kunne købe sig adgang til at
sende SMS'er "direkte" via en alle anden hjemmestrikket protokol.

Er der nogen, som kender mere til dette, og evt. PHP-implementationer af
denne protokol?

Anders Gaarsdal Holst, anders@kanten.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-02 17:28

Anders skrev:

> [...]
> at sende SMS'er "direkte" via en alle anden hjemmestrikket protokol.
>
> Er der nogen, som kender mere til dette, og evt. PHP-implementationer

Mig bekendt er det ikke nok at kunne beherske den omtalte protokol. Man
skal også have et specielt modem for at kunne sende SMS-beskeder
direkte gennem mobilnettet. Det modem koster vist 15.000 kr., og så
skal man selvfølgelig også betale for hver enkelt SMS-besked, man
sender.

Mit råd: Drop det.

Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Anders

Dato : 21-03-02 18:31

> [...]
> direkte gennem mobilnettet. Det modem koster vist 15.000 kr., og så
> skal man selvfølgelig også betale for hver enkelt SMS-besked, man
Jeg har kendskab til en amerikansk tjeneste, hvor SMS'er til udsendelse kan
leveres via internettet og som frit stiller en PHP-implementation til
rådighed, så det lader sig gøre.
Den er desværre temmelig dyr, og jeg søger derfor et billigere alternativ i
Danmark.

- Anders

Fra : Christian Schmidt

Dato : 23-03-02 14:14

Anders wrote:

> Jeg har kendskab til en amerikansk tjeneste, hvor SMS'er til udsendelse kan
> leveres via internettet og som frit stiller en PHP-implementation til
> rådighed, så det lader sig gøre.

Det lyder da spændende. Har du en URL?

Christian

Fra : Anders

Dato : 23-03-02 15:50

> Det lyder da spændende. Har du en URL?
Desværre ikke, jeg har glemt hvad det hedder.

Men du kan læse om en lignende service her (dog kun for ASP):
http://www.devarticles.com/art/1/91

- Anders

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 23-03-02 16:00

"Anders" <daddas@nowhere.com> skrev

> Men du kan læse om en lignende service her (dog kun for ASP):
> http://www.devarticles.com/art/1/91

well, hvis den snakker med noget externt, så burde det ikke være et problem
at overføre koden til f.eks. PHP...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Christian Schmidt

Dato : 21-03-02 18:30

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> direkte gennem mobilnettet. Det modem koster vist 15.000 kr., og så
> skal man selvfølgelig også betale for hver enkelt SMS-besked, man

Jeg har i forb. med mit arbejde kommunikeret med TDC's SMSC via TCP/IP,
dvs. uden ekstraudstyr af nogen art.

Protokollen hedder EMI/UCP og er temmelig skummel. Bl.a. indeholder den
noget checksumsberegning, hvilket jeg ikke umiddelbart kan se en grund
til, når den benyttes over TCP/IP. En specifikation kan hentes på
<http://www.cmgwds.com/asp/index.asp?id=100>.

Telia benytter vistnok samme protokol, mens de øvrige operatører bruger
nogle andre.

Alternativt har jeg hørt, at man vha. et kabel kan forbinde sin
mobiltelefon til sin computer og så sende SMS'er ad den vej uden at
indgå andre aftaler med teleselskaber end et almindeligt
mobilabonnement.

Christian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-03-02 02:14

On Thu, 21 Mar 2002 18:30:17 +0100, Christian Schmidt
<christian@schmidt.net> wrote:

>Protokollen hedder EMI/UCP og er temmelig skummel. Bl.a. indeholder den
>noget checksumsberegning, hvilket jeg ikke umiddelbart kan se en grund
>til, når den benyttes over TCP/IP.

Den kunne jo teoretisk set blive smidt over et andet medie på et
tidspunkt. Ethernet har fx også checksum i slutningen af en frame -
blot for at nævne, at der kan være checksum til stede på alle lag.

--
- Peter Brodersen

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 21-03-02 23:47

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> direkte gennem mobilnettet. Det modem koster vist 15.000 kr., og så
> skal man selvfølgelig også betale for hver enkelt SMS-besked, man

Skaf

* Siemens M20 box til ca. 2000,-
* Strømforsyning til ca. 400,-
* SIM-kort fra en udbyder
* Serielkabel

Hent derefter SMS-software fra f.eks. http://www.kannel.org/ (eller
skriv din egen kode som snakker EMI over serielporten).

> Mit råd: Drop det.

Så svært er det skam ikke.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : Anders

Dato : 22-03-02 00:23

> [...]
>
> Hent derefter SMS-software fra f.eks. http://www.kannel.org/ (eller
> skriv din egen kode som snakker EMI over serielporten).

Jeg vil meget gerne undgå at skulle investere i (og navnligt supportere) ny
hardware, og er derfor interesseret i en internetbaseret løsning. Dette tror
jeg også er billigere. - Har indtil videre dog kun fundet løsninger til
omkring 80 øre pr. SMS.

- Anders

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-03-02 07:24

On Fri, 22 Mar 2002 00:23:01 +0100, "Anders" <daddas@nowhere.com>
wrote:

>Jeg vil meget gerne undgå at skulle investere i (og navnligt supportere) ny
>hardware,

vi bruger en gammel outdated mobiltlf. og et helt plain serielt kabel.
Det spiller fjong.

En overkommelig investering vil jeg mene

> og er derfor interesseret i en internetbaseret løsning. Dette tror
>jeg også er billigere. - Har indtil videre dog kun fundet løsninger til
>omkring 80 øre pr. SMS.

25 øre

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Regin Larsen

Dato : 21-03-02 17:48

Anders wrote:
> Jeg overvejer en applikation, som skal udsende SMS'er. Jeg har tidligere
> anvendt xxxxxxx@sms.tdm.dk, men har hørt, at denne funktion nu er lukket.

Den virker endnu, men vist ikke så meget længere. Desuden er den meget
lidt værd, da den i øjeblikket er ca. 24 timer bag efter...

--
mvh, Regin Larsen - http://opia.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-03-02 16:25

"Anders" <daddas@nowhere.com> wrote in

> Jeg overvejer en applikation, som skal udsende SMS'er. Jeg har
> tidligere anvendt xxxxxxx@sms.tdm.dk, men har hørt, at denne
> funktion nu er lukket.

til mobiltelefoner på TDC's net er der stadig åbent

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt