knapper
Fra : PlaZid

Dato : 21-03-02 16:34

Hejsa
Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er rimelig ny til det her flash noget.
men jeg har lavet en menu, med nogle knapper.....når musen er over de
knapper, skal der komme ligesom et lysglimt....ligesom på www.ultrashock.com

Hvordan gør man det ????

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 17:23

>Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er rimelig ny til det her flash noget.
>men jeg har lavet en menu, med nogle knapper.....når musen er over de
>knapper, skal der komme ligesom et lysglimt....ligesom på www.ultrashock.com
1) lav din knap og placer den på scenen..

2) dobbeltklik på den for at redigere den

3) stil dig i 'over'-framen og tryk F6

4) klik derefter een gang i denne frame (i 'over'-state) og tryk F8 og
vælg 'Movie Clip' - kald det fx 'rolloverstate'

5) db.klik på grafikken på scenen for at gå ind i dit nyoprettede
movieclip (MC)

6) lav en animation af effekten
6a) stil dig i en frame fx nummer 10 og tryk F5
6b) højreklik et tilfældigt sted mellem frame 1 og 10 og vælg
'create motion tween'
6c) stil dig i frame 10 og tryk F6
6d) find effect panelet frem (window->panels->effect)
6e) vælg fx 'tint' i rullemenuen og vælg nu en lysegul farve

7) preview dit flash (ctrl+enter)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk