Opera - Det kan betale sig at brokke sig :~
Fra : Jakob M

Dato : 21-03-02 16:26

Hej

For ca 14 dage siden var jeg inde på Københavns Kommunes hjemmeside
www.kk.dk og det så farligt ud, teksten stod nærmest oven i hinanden (Opera
6.01). Jeg sendte så en besked og et screenshot til den ansvarlige. Samme
dag fik jeg svar at de ville kigge på det. I dag kan jeg så se at de har
rettet det så det ser rigtigt ud. Respekt !.
Så hermed en opfordring til at gøre noget ved det, når man støder på sider
der ikke rigtigt spiller med Opera, det kan betale sig .

Mvh
Jakob

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-03-02 17:48

Jakob M skrev:

>Så hermed en opfordring til at gøre noget ved det, når man støder på sider
>der ikke rigtigt spiller med Opera, det kan betale sig .

Du har ret i, at man bør 'klage' til webmaster, men her vil jeg så
lige indskyde en lille spøjs detalje.

Struer data, der burde være ret interesseret i, at deres hjemmeside
virker, har givet mig det svar, at deres sider er optimeret til nyeste
IE med alle mulige plugins, og vil jeg se deres vareudbud kan jeg bare
bruge den.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Jakob M

Dato : 21-03-02 22:47

> [...]
> virker, har givet mig det svar, at deres sider er optimeret til nyeste
> IE med alle mulige plugins, og vil jeg se deres vareudbud kan jeg bare

Man kan kun ryste på hovedet over det. Jeg gider helt sikkert ikke handle
med nogen der ikke engang gør sig den ulejlighed at sørge for at alle kan se
deres sider. Heldigvis er ikke alle sådan.

Mvh
Jakob

Fra : Henning Lund

Dato : 22-03-02 00:24

Jakob Mskrev:

>Man kan kun ryste på hovedet over det. Jeg gider helt sikkert ikke handle
>med nogen der ikke engang gør sig den ulejlighed at sørge for at alle kan se
>deres sider. Heldigvis er ikke alle sådan.

http://www.cdcovers.cc er en af de sider som irreterer mig at man ikke
kan få Opera til at vise, har i andre Opera brugere også problemer med
den?

Fra : Leony

Dato : 22-03-02 10:30

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.cdcovers.cc er en af de sider som irreterer mig at man ikke
> kan få Opera til at vise, har i andre Opera brugere også problemer med
> den?

Her er hvad jeg får hvis jeg prøver at gå ind på den med Opera:
Error - Detected Incompatible Browser Version

Reason: We have implemented a new download system that requires advanced
JavaScript features.
We have determined that your browser isn't compatible with our site and will
not able you to download any covers or cheats.

Solution: The site has been tested and found working with Internet Explorer
5.5+, Netscape 6+, Mozilla 0.90+.
In order to enjoy the site you should upgrade your browser to the latest
versions of either IE, Netscape or Mozilla.

Your current client info is Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows XP)
Opera 6.01 [da]

Så jeg tror ikke det vil hjælpe at klage over det.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henning Lund

Dato : 22-03-02 11:14

Leonyskrev:

>"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

>Her er hvad jeg får hvis jeg prøver at gå ind på den med Opera:
>Error - Detected Incompatible Browser Version

Jep. samme besked her. Der er nu noget med de nordmænd

Fra : Leony

Dato : 22-03-02 10:38

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så hermed en opfordring til at gøre noget ved det, når man støder på sider
> der ikke rigtigt spiller med Opera, det kan betale sig .

Jeg vil prøve at sende en besked til Microsoft om, at deres side ikke vises
korrekt i Opera, i hvert fald ikke sidst jeg kiggede, om ikke andet så bare
for liren.
Som jeg i øvrigt ikke kan komme ind på med Opera (den .dk loader med 3
bytes/sek og , .com loader med 93 bytes/sek), med IE loader den med fuld
hastighed. Mystisk.

Fra : Jakob M

Dato : 22-03-02 15:36

> Som jeg i øvrigt ikke kan komme ind på med Opera (den .dk loader med 3
> bytes/sek og , .com loader med 93 bytes/sek), med IE loader den med fuld
> hastighed. Mystisk.

Det lugter af bevidst chikane. Noget lignende sker hvis du logger på en
Hotmail konto med Opera. Ud over at man bliver opfordret til at skifte
browser pga "browser limitations" og at Hotmail forsøger at sætte en ulovlig
cookie, så skal man ofte logge på flere gange før det virker, men aldrig
mere end 3 gange. Når man først er inde virker det som det skal. Suspekt !.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 22-03-02 15:40

> [...]

Jeg havde nu ingen problemer lige nu, bortset fra at topmenuen ikke virker.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 23-03-02 14:36

> Jeg havde nu ingen problemer lige nu, bortset fra at topmenuen ikke
virker.

Den virkede fint sidst på dagen i går.
Dropdownmenuerne virker ikke og topmenuen er klumpet sammen på midten.
Har skrevet til dem nu og venter spændt på svar.

Fra : Leony

Dato : 25-03-02 11:51

> [...]
vises
> korrekt i Opera, i hvert fald ikke sidst jeg kiggede, om ikke andet så

Har netop fået en mail fra en venlig dame,der ville have et specifikt link,
så ville det blive overdraget til en tekniker.
Spændt på om jeg hører mere i den sag.

Fra : Michael Boysen

Dato : 25-03-02 14:22

Jakob M skrev:
> [...]
> Så hermed en opfordring til at gøre noget ved det, når man støder på sider
> der ikke rigtigt spiller med Opera, det kan betale sig .

Prøvede det samme med www.e-boks.dk men til trods for at de godt kunne se
problemet, har de ikke gjort noget ved det.
Det er ikke alle der er lige proffesionelle, men til gengæld har vi andre så
noget at grine af

/Michael Boysen