Toshiba Satellite 1800-804
Fra : Casper Mønster

Dato : 21-03-02 14:30

Er der nogne der har gode eller dålige erfaringer med den, eller Toshiba i
det hele taget.

/Casper

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-03-02 17:24

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> skrev

> Er der nogne der har gode eller dålige erfaringer med den, eller
Toshiba i
> det hele taget.

Desktop-processor. Gå langt udenom.

Det betyder nemlig et større strømforbrug, end hvis
det havde været en ægte mobile-processor. Fordelen ved en Intel Mobile
eller en AMD Mobile processor er, at de nærmest går "i dvale" så snart
der ikke er brug for rå datakraft - således går maskinen ned og kun kører
det antal MHz, som er nødvendigt for at afvikle de opgaver, den bliver
bedt om. Word er ikke Mhz-krævende, og en maskine med mobile-processor
kan således arbejde længe på et opladet batteri - ganske enkelt fordi den
kun kører på "halv kraft". Desuden bliver desktop-processorere, på grund
af det høje strømforbrug, noget varmere end mobile-processorere, og gør
derfor øget brug af aktiv (støjende) køling.

mvh
Peter

Fra : Jan Jensen

Dato : 22-03-02 01:05

jeg havde en ASUS sidste år, efter 7-8 måneder kunne den ikke mere end 3/4
time på en opladning.
nu har jeg en sattelite 1800-100
den klare efter 8 måneder stadig 4 timer på en opladning!!!!

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-03-02 09:07

"Jan Jensen" <jan.jensen.j.j@mail.tele.dk> skrev i
> [...]
> time på en opladning.
> nu har jeg en sattelite 1800-100
> den klare efter 8 måneder stadig 4 timer på en opladning!!!!

Det lyder imponerende med en desktop-processor. Det er selvfølgelig "kun"
en celeron, som ikke bruger så meget strøm som en Pentium3. Men man
kommer ikke udenom, at en desktop processor uden speedstep vil blive
varmere end én mobil processor med speedstep. Det må uden tvivl betyde
større behov for aktiv / støjende køling - eller hvordan? Hvor tit kører
blæseren i den?

mvh
Peter

Fra : Casper Mønster

Dato : 22-03-02 01:21

> Desktop-processor. Gå langt udenom.

Tak for svaret, jeg bruger vist lige et par kilo mere og køber en Dell
Inspiron 4100.

/Casper