Hvordan kan CSS gavne mig?
Fra : Dennis

Dato : 21-03-02 12:34

Hej gruppe.
Jeg har læst en del om CSS.
Jeg kan dog kun finde lidt, hvor det kan hjælpe mig.

Jeg har uddybet mit spørgsmål på; www.friserverplads.dk/intet

Håber i lige vil læse de 3 sider igennem så i virkelig kan forstå mig.
Hvordan kan CSS gavne mig ang. design?
Jeg kan kun se vedligeholdese af alle siderne.

Selve designet er nemt da det kun er én side jeg skal lave med det på. (se
link)

Håber i kan gøre mig lidt klogere.

Mvh
Dennis

Fra : top

Dato : 21-03-02 14:22

> Hvordan kan CSS gavne mig ang. design?

CSS kan separere dokumentet fra styling af dokumentet, hvilket bl.a.
medfører nemmere vedligeholdelse. Eksempel:

..normal{
font-family:Verdana;
}

Nu skal vedligeholdelsen kun foregå ét sted (hvor style klassen er
defineret), i stedet for at skulle ændre samtlige steder med en given style.
Men dette vedligeholdelsesaspekt bliver tydeligere med et stort site, rig
variation af styles, ofte opdatering af layout.

Selve style definitionerne kan lægges i en seperat fil, hvilket bl.a.
betyder mulighed for caching.

Mvh
Top

Fra : Dennis

Dato : 21-03-02 14:37

"top" <top@top.top> wrote in message

> [...]
> variation af styles, ofte opdatering af layout.
>
> Selve style definitionerne kan lægges i en seperat fil, hvilket bl.a.

hej Top!

Jeg siger tak for din tid. Jeg fortstår ikke meget af det. CSS er nok noget
af det sværeste jeg nogensinde har prøvet inde for webdesign.
ASP står mig endda meget klart men CSS forstår jeg bare intet af :(
HTML.dk har jeg også læst mange gange men gør mig ikke meget klogere.

Et spørgsmål jeg håber du kan svare på;

Jeg bygger jo selve designet op med tabeller. Er det her det er en dum ide?
Hvor jeg kan bruge CSS istedetfor?
Eller skal jeg bare fortsætte med tabellerne og bruge CSS til farver, fonter
osv. Og ikke bruge CSS til positering af tabeller osv?

mvh
Dennis

Fra : scn

Dato : 21-03-02 16:48

"Dennis" <Dennis-p@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c99c6c8$0$58866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg kan kun se vedligeholdese af alle siderne.
>
> Selve designet er nemt da det kun er én side jeg skal lave med det på. (se

css gør din kode mere overskuelig, samtidig bliver koden mindre da eks.
skriftstørrelse for "p" kun skal defineres 1 gang, hvilket også fjerner risikoen
for at der et sted bliver brugt forkert skrifttype.

I øjeblikket arbejder du med tabel i tabel i tabel, dette er ikke det mest optimale...

Der sker noget "sjovt" i linie 31, der starter en ny fil med <html><head>........

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Dennis

Dato : 21-03-02 17:11

"scn" <scn@invalid.xx> wrote in message news:a7cvb5$5me$1@sunsite.dk...

> Der sker noget "sjovt" i linie 31, der starter en ny fil med

Sjovt ved jeg nu ikke.. ? Det er jo der ASP inkluderings scriptet er. Så..
Det skal skam se således ud. Den inkludere forside.asp og link1.asp osv.
Altså.. Der er 2 sider du sidder og kigger på, det havde jeg også håbet folk
kunne forstå.
Jeg skriver det på linket jeg gav

Fra : scn

Dato : 21-03-02 17:51

"Dennis" <dennis-p@mal.dk> skrev i en meddelelse news:3c9a060c$0$58894$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Sjovt ved jeg nu ikke.. ? Det er jo der ASP inkluderings scriptet er. Så..
> Det skal skam se således ud.

Nej...
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.friserverplads.dk%2Fintet%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=HTML+4.0
1+Transitional>
Har sat doctype til 4.01 Transitional

Er overbevist om at linierne 32-38 og 57-58 skal fjernes fra den includerede fil
Så er http://validator.w3.org/ tilfreds.

Den inkludere forside.asp og link1.asp osv.
> Altså.. Der er 2 sider du sidder og kigger på, det havde jeg også håbet folk
> kunne forstå.

Der skal aldrig være 2 start <html> i en fil.