Størrelse af c og c++ programfiler
Fra : TB

Dato : 21-03-02 11:07

Kan man lave et C++-program, hvor programfilen er mindre end programfilen
for et hvilket som helst C-program, der løser samme opgave?

Det afhænger af compilerne, vil man muligvis hævde, men er det muligt
alligevel at sige noget generelt, hvis vi går ud fra den måde som
almindelige compilere virker på?

-TB

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 21-03-02 12:23

[ tb@trustme.dk ]

> Kan man lave et C++-program, hvor programfilen er mindre end
> programfilen for et hvilket som helst C-program, der løser samme
> opgave?

Hvilket praktisk problem forsøker du å løse?

> Det afhænger af compilerne, vil man muligvis hævde, men er det
> muligt alligevel at sige noget generelt, hvis vi går ud fra den måde
> som almindelige compilere virker på?

Noen kompilatorer pleier å lage litt større objektkode for C++ enn for
C. Men igjen, hvorfor er du interessert i dette?

ivr
--
If the Americans want the gold medals this bad, then our Mint should
stamp some and hand them over.

Fra : TB

Dato : 21-03-02 13:02

"Igor V. Rafienko" :

> Hvilket praktisk problem forsøker du å løse?

Der er intet praktisk formål. Spørgsmålet er afledt af en for praktiske
formål uinteressant diskussion som jeg havde med en ven.

Jeg tænkte på om et begreb som arv kunne bruges til at generere mindre
objektkode end hvis man skulle lave en løsning i C.

-TB

Fra : Kent Friis

Dato : 21-03-02 16:57

Den Thu, 21 Mar 2002 13:02:08 +0100 skrev TB:
> [...]
>
>Jeg tænkte på om et begreb som arv kunne bruges til at generere mindre
>objektkode end hvis man skulle lave en løsning i C.

Man _kan_ også lave arv i C (og for den sags skyld også i assembler).

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-03-02 13:35

"TB" <tb@trustme.dk> writes:

> Kan man lave et C++-program, hvor programfilen er mindre end programfilen
> for et hvilket som helst C-program, der løser samme opgave?

Hvis du med "programfil" mener kildetekst burde den letteste måde at
løse opgaven på være at skrive et program der bruger en del af C++
standard biblioteket der ikke har en C ækvivalent.

Hvis du med "programfil" mener den eksekverbare virker samme tricks,
forudsat at du ikke kræver statisk linkning.

Hvis du kræver statisk linkning begynder det at blive svært at finde
et generelt eksempel der "ofte" virker. C++ vil fra start af have et
stort handicap i og med at dets runtime bibliotek er større.