Flash-venlige fonte
Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 01:07

Hej

Mon der er nogle, der ligger inde med nogle links til flash-venlige
fonte, som kan håndtere æ,ø og å ???

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Jacob

Dato : 21-03-02 12:05

bo@bodudek.dk (Bo Dudek) wrote in message news:<3c9923ca.22491030@news.cybercity.dk>...
> Hej
>
> Mon der er nogle, der ligger inde med nogle links til flash-venlige
> fonte, som kan håndtere æ,ø og å ???

Hvis du med flash-venlige fonte mener pixelfonte der ikke laver
anti-alias, så kig på www.miniml.com.
Husk bare at de kun virker i een størrelse - oftest 8pt - (eller
multiples heraf) og at de skal placeres på hele pixels, f.eks. 92.0 og
ikke 92.3.

Jacob

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 12:49

> [...]
>Husk bare at de kun virker i een størrelse - oftest 8pt - (eller
>multiples heraf) og at de skal placeres på hele pixels, f.eks. 92.0 og
jeps, det var pixel/bitmap fonte jeg mente.. ehm.. HAR set miniml.com,
men en genganger af et problem er, at ingen af dem understøtter æ,ø og
å:(( Ellers tak for det :)

Fra : Michael Peo

Dato : 21-03-02 13:48

> jeps, det var pixel/bitmap fonte jeg mente.. ehm.. HAR set miniml.com,
> men en genganger af et problem er, at ingen af dem understøtter æ,ø og
...joo.. Det gør de, hvis man er villig til at betale.
/peo

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 14:18

>..joo.. Det gør de, hvis man er villig til at betale.
det er jeg ikke.. *gg* aj, hvor finder man så disse fonte.. penge
eller ej??

Fra : Jacob

Dato : 21-03-02 21:44

"Michael Peo" <peo@bandage.dk> wrote in message news:<a7ck2q$11jh$1@news.cybercity.dk>...
> ..joo.. Det gør de, hvis man er villig til at betale.
> /peo

Mærkeligt. Jeg har flere af deres fonte og de understøtter alle Æ, Ø
og Å. De har ikke krævet en øre af mig...

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-03-02 21:45

>Mærkeligt. Jeg har flere af deres fonte og de understøtter alle Æ, Ø
>og Å. De har ikke krævet en øre af mig...
synes jeg har prøvet dem alle.. hvilke understøtter æ,ø og å??

Fra : Michael Peo

Dato : 22-03-02 15:48

Hvis man nåede at hente fontene før de begyndte at koste penge, så kan man være heldig at sidde med
den/de komplette fonte, og ikke de skrabede gratis-versioner der er at hente nu.

Fra : Pia

Dato : 22-03-02 22:01

"Jacob" <web@acadia.dk> wrote in message
> [...]
> Husk bare at de kun virker i een størrelse - oftest 8pt - (eller
> multiples heraf) og at de skal placeres på hele pixels, f.eks. 92.0 og

ok, den vil jeg gerne lige have ind med skeer, for det begreb er jeg ikke
stødt på før! Antialias og bløde kurver er yt? Hvad er der specielt ved
disse fonte fremfor andre, hvordan er de lavet? Jeg har rask væk brugt alle
de fonte og dingbats jeg overhovedet kunne finde...

:Pia

Fra : Jacob

Dato : 23-03-02 10:30

"Pia" <@> wrote in message news:<3c9b9a6e$0$88689$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> disse fonte fremfor andre, hvordan er de lavet? Jeg har rask væk brugt alle
> de fonte og dingbats jeg overhovedet kunne finde...

Generelt er antialias lækkert at se på, men ved små fontstørrelser har
bogstaverne det jo med at blive lidt blurry/udvaskede. Se f.eks. arial
i 9 pt i Flash. Derfor er det godt til visse lejligheder at have små
pixelfonte i sit arsenal.

Fra : Pia

Dato : 23-03-02 11:08

"Jacob" <web@acadia.dk> wrote in message > Generelt er antialias lækkert at
se på, men ved små fontstørrelser har
> bogstaverne det jo med at blive lidt blurry/udvaskede. Se f.eks. arial
> i 9 pt i Flash. Derfor er det godt til visse lejligheder at have små
> pixelfonte i sit arsenal.

Ok, små, det er jeg med på. Hvordan kan jeg genkende sådanne fonte? (det
kunne jo være nogen af de 800 jeg har liggende allerede er det)

:Pia

Fra : Jacob

Dato : 24-03-02 20:42

"Pia" <@> wrote in message news:<3c9c52dd$0$88692$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Ok, små, det er jeg med på. Hvordan kan jeg genkende sådanne fonte? (det
> kunne jo være nogen af de 800 jeg har liggende allerede er det)

Det kan eventuelt prøve at putte dem alle ind i Flash på hele pixels
og se hvad der sker med dem Ellers så søg på "pixel fonts" på
Google.
Det kan dog også lade sig gøre at bruge almindelige fonte og putte dem
ind i en dynamic text field (undlad embed). Det kræver bare at
brugeren har fonten på sit system ligesom med html sider.