Hastighed på ADSL?
Fra : Jasper Norman

Dato : 20-03-02 23:38

Hej.

Jeg har for et par dage siden fået ADSL og er ovenud tilfreds. Hvad jeg til
gengæld ikke forstår er, hvordan det hænger sammen med hastigheden. Jeg og
min svigerfar har begge 512kb linier. Jeg downloader med forrygende 55
kb/sec, hvorimod han aldrig er over ca. 25 kb/sec. Er der virkelig så meget
forskel på linierne?

- Jasper

Fra : Søren Lundfald

Dato : 20-03-02 23:57

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min svigerfar har begge 512kb linier. Jeg downloader med forrygende 55
> kb/sec, hvorimod han aldrig er over ca. 25 kb/sec. Er der virkelig så

Nej det skulle helst være det samme. Din svigerfar skal nok lige have fat i
ISP'ens support.

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 21-03-02 00:13

det er nok en 256 kb linie han har fået.
Det var min da den blev sat op. men det rettede tdc med det samme.

Mvh
Thomas

Fra : Sephyr

Dato : 21-03-02 10:44

> "Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in message

> til
> meget

Hej.

Det kan godt være mit spørgsmål er lidt naivt, men jeg troede at når man
havde en 512 Kb line så kunne man også hente med 512 Kb/sek

Regnes det ud på en anden måde ?

Sephyr

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 21-03-02 10:56

> Det kan godt være mit spørgsmål er lidt naivt, men jeg troede at når man
> havde en 512 Kb line så kunne man også hente med 512 Kb/sek
>
> Regnes det ud på en anden måde ?

"Kb" betyder kilobit, mens "KB" betyder kilobyte. 1 kilobyte er 8 kilobit,
så jeg tror uniddelbart bare, at han ikke helt kan rumme forskellen mellem
bit og byte. (bit med lille "k" og byte med stort "K") Han henter altså med
55 kilobyte mens hans far henter med kun 25 kilobyte. Håber det hjalp.

--
Mvh. Kim, Aalborg
--

Hold venligst dine indlæg til gruppen medmindre jeg beder om andet, tak.
Utroligt folk ikke magter at tage dette som en selvfølge.

Fra : Rune Klausen

Dato : 21-03-02 14:23

"Kim Fritze Sillasen" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message
> "Kb" betyder kilobit, mens "KB" betyder kilobyte. 1 kilobyte er 8 kilobit,
> så jeg tror uniddelbart bare, at han ikke helt kan rumme forskellen mellem
> bit og byte. (bit med lille "k" og byte med stort "K")

Hvis jeg ikke tager fejl, så:
k = 1024
K = 1000
om du skriver kB eller KB betyder ikke at fordi der er lille k, så er det
bit.
og omvendt så kan man godt skrive Kb (Det ses i øvrigt tit, Kbps)

-Rune

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-03-02 14:23

In article <3c99de97$0$72396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Rune Klausen wrote:

> Hvis jeg ikke tager fejl, så:
> k = 1024
> K = 1000

Det gør du. Hvis man følger de internationalt accepterede er det:
k=1000
Ki=1024

--
Andreas Plesner Jacobsen | The Golden Rule of Arts and Sciences:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-02 14:31

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Det gør du. Hvis man følger de internationalt accepterede er det:
> k=1000
> Ki=1024

Det er første gang jeg ser i'et
Jeg troede det var nok med et K for at skrive 1024

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-03-02 15:24

In article <3c99e077$0$72427$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Det er første gang jeg ser i'et
> Jeg troede det var nok med et K for at skrive 1024

Nej, det er noget, der er nogle tilfældige der har fundet på Kibi og
Mibi er de rigtige betegnelser for 1024 hhv 1048576

--
Andreas Plesner Jacobsen | Man belongs wherever he wants to go.

Fra : Dennis Kjær Jensen

Dato : 21-03-02 17:51

> Nej, det er noget, der er nogle tilfældige der har fundet på Kibi og
> Mibi er de rigtige betegnelser for 1024 hhv 1048576

Der er en oversigt over de binære prefixes der findes på
http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html

Dennis K Jensen

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 21-03-02 10:57

jeps del med 8 så får du det i byte. da det er 512kbit det er sagt i så
512/8= 64 kbyte. En byte er lig med 8 bit.
Så du kan hente med maks 64kbyte.
Jeg håber det kan hjælpe

Mvh
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-02 10:46

www.makr.dk/?kbps
www.makr.dk/?updown

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-03-02 11:11

Thu, 21 Mar 2002 10:44:09 +0100, skrev "Sephyr"
<sephyr@gvdnet.dk>:

>Det kan godt være mit spørgsmål er lidt naivt, men jeg troede at når man
>havde en 512 Kb line så kunne man også hente med 512 Kb/sek

Man skal passe på ikke at blande kilobites og kilobytes sammen.

Uden at komme med en lang teknisk forklaring, den har været nævnt
flere gange i xdslgruppen, så kan man dividere sin linjes
hastighed med ti, så får man den maximale hastighed, som regel +
en lille sjat.

En 512 kilobit forbindelse giver altså mulighed for at downloade
med ca 51 - 52 kilobytes/sek, oftest omkring ca. 55
kilobytes/sek.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Sephyr

Dato : 21-03-02 12:36

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Jeg mener nok jeg har styr på det med KB og Kb

Men Jasper skriver jo at han har en 512 Kb linie og henter med 55 Kb

Men der skulle måske have stået KB altså med stort B

MVH.Sephyr