ftp klient
Fra : Michael Nielsen

Dato : 20-03-02 21:46

Jeg skal til at lave en ftp klient og ville høre om der var et sted jeg
kunne finde info om de standard kommander (funktioner), som jeg kan bruge
til at programmere mod en hvilken som helst kommerciel ftp server

Michael

Fra : Martin Dyring

Dato : 20-03-02 22:18

"Michael Nielsen" <zyke666@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal til at lave en ftp klient og ville høre om der var et sted jeg
> kunne finde info om de standard kommander (funktioner), som jeg kan bruge
> til at programmere mod en hvilken som helst kommerciel ftp server

Med mindre du leder efter en plastikindpakket FTP-klient-API skal du skal
kigge på sockets (søg lidt på google, der er massere af gode eksempler) og
RFC 959 (http://www.ietf.org/rfc/rfc0959.txt).

Hvis du har gå-på mod kan du starte med at lave en socket wrapper-klasse der
kan læse/skrive linievis og til/fra en buffer. Når du har den er der ikke
langt til en simpel FTP klient. :)

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : J. Martin Petersen

Dato : 21-03-02 08:04

"Michael Nielsen" <zyke666@hotmail.com> writes:

> Jeg skal til at lave en ftp klient og ville høre om der var et sted jeg
> kunne finde info om de standard kommander (funktioner), som jeg kan bruge
> til at programmere mod en hvilken som helst kommerciel ftp server

FTP-protokollen er beskrevet i RFC 959:
<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc959.html>

Bemærk at der er tilføjelser i form af RFC 2228, 2640 og 2773.

--
J. Martin Petersen "Atter springer gnuerne ud i vandet..."